گریه در بیمار سکته مغزی یکی از علائم آزار دهنده بعد از سکته مغزی می باشد که باعث آزار و اذیت اطرافیان و خود بیمار سکته مغزی می باشد و اغلب گریه در سکته مغزی شایع است.سکته مغزی باعث آسیب به مغز و سلول های مغزی می شود، از آنجایی که مغز مسئول اعمال بدن و همچنین مسئول احساسات و رفتار بدن می باشد، بعد از سکته مغزی همه ی این اعمال و احساسات دچار اختلال می شوند.

شدت علائم و عوارض سکته مغزی در افراد مختلف متفاوت می‌باشد و بستگی به شدت سکته مغزی و عوامل موثر دیگر دارد، سکته مغزی با ناتوانی هایی که برای افراد ايجاد می کند باعث خیلی از مشکلات می شود و تمام جنبه های زندگی عادی یک فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و زندگی شخصی خود بیمار سکته مغزی و افراد خانواده و اطرافیان را درگیر می کند. در این مقاله قصد داریم در مورد گریه بیماران سکته مغزی که بسیار شایع می باشد و اکثر افراد پس از سکته مغزی دچار این مشکل می شوند صحبت کنیم.

چرا بیماران سکته مغزی گریه می کنند؟

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم سکته مغزی باعث اختلالات عملکردی و روانی در فرد می شود، در زیر دلایل اصلی گریه های مداوم بیماران سکته مغزی را برایتان بیان می کنیم‌.

  • یکی از عوارض بعد از سکته مغزی که در اکثر بیماران دیده می شود، کاهش انگيزه و روحیه می باشد، سکته مغزی انگيزه افراد را کاهش می دهد و در روحیه افراد تاثیر منفی می گذارد و یکی از دلایل گریه بیماران سکته مغزی کاهش انگيزه و روحیه می باشد.
  • افسردگی یکی دیگر از مشکلاتی است که بعد از سکته مغزی بروز می کند و اگر جلوی افسردگی گرفته نشود به مرور افزایش پیدا می کند و باعث می شود بر شدن گریه بیماران سکته مغزی افزوده شود.
  • اینکه افراد بعد از سکته مغزی نمی توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند و در انجام کارهای شخصی خود ناتوان هستند به مرور باعث سرخوردگی و احساس شرم در بیماران می شود و همین امر بر شدت گریه های بیماران مبتلا به سکته مغزی می افزاید.
  • بی حرکتی مداوم و در خانه ماندن های طولانی مدت بعد از سکته مغزی افراد را دچار احساس کلافگی و خستگی می کند و به مرور باعث گوشه گیری و افسردگی در بیماران سکته مغزی می شود و باعث می شود بیماران گریه های مداوم داشته باشند.
  • طعنه ها و منت های اطرافیان و خانواده باعث می شود بیمار سکته مغزی احساس پوچی و ناامیدی کند و بر شدت گریه های بعد از سکته مغزی بیافزاید.
  • انتظار ها و توقع های زیاد اطرافیان و آشنایان برای پیشرفت بیمار سکته مغزی بر شدت اختلالات شناختی و افسردگی بعد از سکته مغزی می افزاید.
  • مشکلات بعد از سکته مغزی بیماران را دچار اضطراب و استرس می کند و اگر کنترل نشود باعث گریه های بعد از سکته مغزی می شود .
  • بعد از سکته مغزی افراد قادر به رفتن به محل کار نیستند و بسیاری افراد بعد از سکته مغزی شغل خود را از دست می دهند و همین امر موجب سرخوردگی و گریه های بعد از سکته مغزی می باشد.
  • مشکلات مالی بعد از سکته مغزی و هزینه های بالای درمان سکته مغزی افراد را دچار استرس و افسردگی می کند و همین امر نیز موجب گریه های بعد از سکته مغزی می باشد.
  • به دلیل اینکه مدت زمان درمان سکته مغزی طولانی مدت می باشد، و بیماران و خانواده انتظار دارند که سریع بهبودی حاصل شود و با طولانی شدن مدت درمان بیماران دچار خستگی می شوند و دچار ناامیدی می شوند.

موارد بالا تعدادی از اصلی ترین دلایل گریه های بعد از سکته مغزی می باشد.

گریه در بیمار سکته مغزی

چگونه از گریه های بعد از سکته مغزی جلوگیری کنیم؟

در اوایل سکته مغزی گریه کردن ها وجود دارد و برای اینکه جلوی گریه کردن ها را بگیریم و از پیشروی و شدت آن جلوگیری گیری کنیم باید مواردی را بدانیم که در زیر آنها را برایتان بیان می کنیم:

  • اطلاع داشتن از علائم سکته مغزی و روش های درمانی سکته مغزی به بیمار و خانواده وی دید کافی را می دهد تا بتوانند به درستی روند درمان را طی کنند و دلیل بسیاری از مشکلات و گریه کردن بیمار را بدانند آگاهی از شرایط سکته‌ مغزی در کنترل بسياری از مشکلات بعد از سکته مغزی کمک می کنند ، به عنوان مثال بدانند که بعد از سکته مغزی گریه کردن ها وجود دارد و راهکارهای درمانی مناسب را برای جلوگیری از گریه های مداوم انجام دهند.
  • خود فرد نیز باید روحیه و انگیزه خود را حفظ کند و بداند که یکی از مواردی که در درمان سکته مغزی موثر می باشد انگيزه بالای فرد می باشد.
  • خانواده باید اطلاعات کافی در مورد سکته مغزی داشته باشند و بدانند که سکته مغزی چیست؟ و چگونه با فرد سکته مغزی رفتار کنند تا بیمار را دچار سرخوردگی نکنند و مدام بیمار خود را تشویق کنند.
  • بیمار سکته مغزی باید اطلاع داشته باشد که پیشرفت های سکته مغزی کم کم و به مرور اتفاق می افتد و درمان سکته مغزی پروسه طولانی مدت می باشد و بیمار به دلیل اینکه درمانش طولانی شده است دچار استرس و ناامیدی نشود.
  • زیر نظر یک درمانگر توانبخشی سکته مغزی که در زمینه سکته مغزی تخصص و تجربه کافی دارد به فرد کمک می کند که از پروسه توانبخشی سکته مغزی آگاهی پیدا کند و با اطمینان کامل پروسه درمانی خود را طی کند.
  • کمک گرفتن از یک روانشناس برای درمان اختلالات شناختی و رفتاری بسیار موثر می باشد.
  • بیرون رفتن به همراه اطرافیان و تفریحات به افزایش روحیه بیمار کمک فراوانی می کند.
  • در موارد شديدتر داروهای درمان سکته مغزی و داروهای ضد افسردگی و اضطراب به افزایش سطح روحیه فرد کمک می کنند.
  • اینکه فرد نمی تواند کارهای شخصی خود را انجام دهد دچار احساس شرمساری نکند و بداند که این اعمال موقتی می باشد و هر جا نیاز به کمک داشت بدون احساس خجالت از اطرافیان کمک بخواهد و سعی کند که سریع روند درمان خود را طی کند.

خلاصه این مقاله

در این مقاله سعی کردیم که دلایل اصلی گریه های بعد از سکته مغزی و راهکارهای جلوگیری از گریه در افراد سکته مغزی را بیان کنیم و دانستن نکات بالا باعث می شود خیلی از افراد بتوانند این مشکل را مدیریت کنند و راهکارهای های درمانی مناسب را پیاده سازی کنند، همچنین برای دریافت مشاوره های در مورد سکته مغزی می توانید با همکاران ما در مجموعه توانبخشی سکته مغزی نشاط در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ