سکته مغزی جز بیماری های شایع می باشد و در جوامع امروزی بسیاری از افراد را درگیر خود می کند و یکی از دلایل اصلی مرگ و میر، بعد از تصادفات و بیماری های قلبی می باشد، از این رو به خطرناک بودن سکته مغزی پی می بریم. سکته مغزی از دلایل اصلی ناتوانی های جسمی و حرکتی در جامعه می باشد و اکثر افراد در اطرافیان و آشنایان خود کسی را می شناسند که دچار سکته مغزی شده است.یکی از سوالات متداول سکته مغزی از که از ما پرسیده می شود این است که آیا سکته مغزی خطرناک است؟ اگر بخواهیم به طور مختصر به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که بله سکته مغزی در مواردی می تواند بسیار خطرناک باشد و این در حالی است که اکثر افراد جامعه سکته مغزی را نادیده می گیرند، اکثر افراد قبل از اینکه به سکته مغزی مبتلا شوند هیچ وقت فکر این را نمی کردند که  دچار سکته مغزی شوند و خیلی از افراد جامعه هنوز هم آشنایی با سکته مغزی ندارند و سکته مغزی را چیز ساده می پندارند که هیچگونه عوارضی ندارد، ولی در واقعیت اینگونه نمی باشد و سکته مغزی در مواردی بسیار خطرناک می باشد.

بعضی از افراد دچار سکته مغزی های خفیف یا سکته مغزی گذرا می شوند و همیشه فکر می کنند که سکته مغزی همیشه همینقدر خفیف می باشد و آن را نادیده می گیرند، افرادی که یک بار دچار سکته مغزی خفیف داشته اند باید بسیار مراقب باشند و دلایل سکته مغزی را در خود درمان کنند تا از سکته مغزی برای بار دوم و سکته مغزی های مجدد جلوگیری کنند زیرا سکته مغزی همیشه به صورت خفیف اتفاق نمی افتد و در مواردی حتی سکته مغزی باعث مرگ می شود و سالانه بسیاری از افراد به دلیل سکته مغزی فوت می کنند.

متاسفانه سطح آشنایی مردم جامعه با سکته مغزی بسیار پایین می باشد و بسیاری از افراد جامعه نمی دانند که سکته مغزی به چه دلیل اتفاق می افتد و چه عواملی باعث سکته مغزی می شود. اکثر افراد زمانی با سکته مغزی و علائم و عوارض سکته مغزی آشنا می شوند که خودشان یا یکی از اطرافیانشان دچار سکته مغزی شود. آشنایی با دلایل سکته مغزی کمک می کند تا افراد راهکارهای های جلوگیری از سکته مغزی را اتخاذ کنند و سکته مغزی عمدتا قابل پیشگیری می باشد و با انجام کارهای پیشگیرانه ی ساده جلوی بسیاری از سکته مغزی ها را می توان گرفت.

سکته مغزی چقدر خطرناک می باشد؟

چرا سکته مغزی خطرناک است؟

در مطالب بالا به این سوال که آیا سکته مغزی خطرناک است؟ به طور خلاصه پاسخ دادیم که بله سکته مغزی خطرناک می باشد و باید سکته مغزی را جدی تلقی کنیم و در همه حال باید راهکارهای پیشگیری از سکته مغزی را در الویت قرار دهیم. در زیر قرار است دلایل اینکه چرا سکته مغزی خطرناک است را به طور کامل شرح می دهیم.

  • از عمده دلیلی که می توان به خطرناک بودن سکته مغزی اذعان کرد به کشنده بودن سکته مغزی باید اشاره کرد، سکته مغزی در اکثر جوامع سومین عامل مرگ و میر می باشد و سالانه بسیار از افراد به دلیل سکته مغزی جان خود را از دست می دهند.
  • عامل بعدی که بر خطرناک بودن سکته مغزی دلالت دارد، تعداد زیاد مبتلایان به سکته مغزی و آمار زیاد سکته مغزی می باشد و سکته مغزی از بیماری های شایع می باشد که اگر افراد یکی از دلایل وقوع سکته مغزی را در خود داشته باشند امکان دارد که دچار سکته مغزی شوند.
  • علائم و عوارض سکته مغزی در مواردی بسیار شدید می باشد و تمام جنبه های زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار می دهد، بعضی از افراد بعد از سکته مغزی خانه نشین می شوند و شغل خود را از دست می دهند. ما بیمارانی را داشته ایم که در محدوده سنی 30 تا 50 سال بوده اند و به دلیل سکته مغزی شغل خود را از دست داده اند و از فعالیت های روزمره در جامعه باز مانده اند.
  • در بسیاری از شهر ها مراکز درمان سکته مغزی بسیار محدود می باشند و یا حتی مرکز خاصی برای درمان سکته مغزی وجود ندارد، از این رو افرادی که سکته مغزی کرده اند دسترسی به مراکز درمان ندارند و نمی توانند بهبودی پس از سکته مغزی را به دست آورند.
  • مورد بعدی که با سوال آیا سکته مغزی خطرناک می باشد پاسخ مثبت می دهد این است که سکته مغزی می توان باعث از دست دادن شناخت، حافظه، تکلم، بلع و سلامت روانی شود و این عوارض ممکن است دیگر برگشت پذیر و یا درمان پذیر نباشند و زندگی عادی بیماران سکته مغزی را مختل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ