سکته مغزی در افراد مختلف یکسان نیست و در هر فردی علائم و عوارض متفاوتی را ایجاد می کند، درصد بالایی از افراد دچار سکته مغزی خفیف می شوند و سکته مغزی ایسمکیک گذرا(TIA) نیز جز سکته مغزی خفیف می باشد. فقط درصد کمی از افراد دچار سکته مغزی شدید می شوند. یکی از سوالات متداول بیماران سکته مغزی این می باشد که آیا سکته مغزی خفیف خوب می شود؟ در پاسخ این پرسش ما می گوییم که بله، علائم سکته مغزی خفیف قابل درمان می باشد و اکثر افرادی که سکته مغزی خفیف داشته اند، بهبودی پس از سکته مغزی را به دست آورده اند.

سکته مغزی درجات متفاوتی دارد و در افراد مختلف بسته به شدت سکته مغزی، عوارض متفاوتی از سکته مغزی بروز می کند. شدت سکته مغزی بستگی به مقدار آسیب وارد شده به مغز و وسعت منطقه آسیب دیده دارد، همچنین اینکه کدام ناحیه از مغز دچار آسیب شده است نیز بر شدت سکته مغزی تاثیر گذار می باشد.

نکته ی بسیار مهمی که در مورد سکته مغزی خفیف وجود دارد این می باشد که، وقوع این نوع از سکته مغزی ها همانند یک زنگ هشدار می باشد و خبر از سکته مغزی شدیدتر در آینده می دهد، بنابراین افراد باید سریعا دلایل سکته مغزی در خود را بررسی کنند و پس از شناسایی علت سکته مغزی نسبت به درمان و کنترل عوامل سکته مغزی در خود اقدام کنند، به عنوان مثال فردی فشار خون بالا دارد و این افزایش فشار خون باعث سکته مغزی در وی شده است، در وحله اول می بایست فشار خون خود کنترل و چک کند تا دچار سکته مغزی برای بار دوم نشود.

درمان سکته مغزی خفیف

آیا سکته مغزی خفیف خطرناک است؟

در اکثر موارد سکته مغزی خفیف خطرناک نمی باشد و باعث به خطر افتادن زندگی حیاطی بیماران سکته نمی شود و سکته مغزی خفیف سریعا خوب می شود، اصولا مدت زمان درمان سکته مغزی خفیف از چند روز تا چند ماه متغییر می باشد. سکته مغزی خفیف در صورتی خطرناک می باشد که آن را جدی تلقی نکنیم و نسبت به درمان سکته مغزی خفیف و برطرف کردن علت سکته مغزی خفیف اقدام نکنیم. زیرا سکته مغزی خفیف نشان دهنده ی یک مشکل و یا بیماری در بدن می باشد که باعث سکته مغزی شده است و در صورت برطرف نشدن امکان دارد سکته مغزی های مجدد رخ بدهد و احتمال دارد سکته مغزی های بعدی شدید باشند و صدمات جبران ناپذیری را به افراد وارد کنند.

بعد از سکته مغزی خفیف چه باید کرد؟

بعد از اتفاق افتادن سکته مغزی خفیف می بایست درمان زود هنگام سکته مغزی شروع شود تا سریعتر مشکلات و ناتوانی های سکته مغزی درمان و برطرف شوند. در اکثر موارد علائم و عوارض سکته مغزی خفیف قابل درمان و بهبودی می باشد و بیماران سکته مغزی می توانند به زندگی عادی خود برگردند . در وحله ی بعدی می بایست دلایل سکته مغزی خفیف بررسی شود و در اسرع وقت این دلایل کنترل و درمان شود. دریافت مشاوره سکته مغزی و گرفتن اطلاعات از افراد متخصص در زمینه سکته مغزی نیز بسیار کمک کننده می باشد و باعث درمان بهتر سکته مغزی خفیف می باشد.

راهکارهای درمانی سکته مغزی خفیف؟

بعد از درمان های اورژانسی و مرخص شدن از بیمارستان نوبت به درمان های اصلی سکته مغزی می رسد تا عوارض سکته مغزی خفیف درمان شود. اصولا زمانی بیماران سکته مغزی از بیمارستان مرخص می شوند که علائم حیاتی و علائم جسمی آنها به حالت نرمال برسد. در وحله ی اول بیماران سکته مغزی زیر نظر متخصص مغز و اعصاب می باشند، متخصص مغز و اعصاب بیماران سکته مغزی را به صورت دوره ای ویزیت می کند  و داروهای درمان سکته مغزی را تجویز می کند. پزشک متخصص برای بیماران سکته مغزی، فیزیوتراپی و کاردرمانی تجویز می کند تا ناتوانی های حرکتی و عملکردی آنها بهبود یابد. در صورتی که بیماران سکته مغزی مشکلات گفتاری و بلع  داشته باشند، پزشک گفتاردرمانی نیز تجویز می کند.

توانبخشی سکته مغزی که شامل ، فیزیوتراپی سکته مغزی، کاردرمانی سکته مغزی و گفتاردرمانی سکته مغزی می باشد جز بهترین روش های درمانی  سکته مغزی می باشد. سایر راهکار های درمانی که شامل، طب سوزنی، طب سنتی، زالو درمانی، ماساژ درمانی و.. می باشد، تاثیر به خصوصی در درمان سکته مغزی ندارند و در اکثر اوقات باعث اتلاف وقت بیماران سکته مغزی می شود و باعث می شود زمان طلایی درمان سکته مغزی از دست برود. بنابراین به کمک تمرینات و ورزش ها، سکته مغزی خفیف خوب می شود و سکته مغزی خفیف قابل درمان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ