سوال بسیاری از بیماران سکته مغزی این می باشد که آیا سکته مغزی خوب می شود ؟ حتی اطرافیان و خانواده های افراد سکته مغزی این سوالات متداول سکته مغزی را ازما می پرسند و دغدغه اصلی همه ی آنها می باشد، و متاسفانه بسیاری از بیماران سکته مغزی با روش های درمان سکته مغزی آشنا نیستند و نمی دانند که درمان سکته مغزی چیست . عدم آشنایی با راهکار های درمانی سکته مغزی، باعث می شود که افراد زمان طلایی درمان سکته مغزی را از دست بدهند.

عدم درمان به موقع سکته مغزی باعث می شود بر شدت مشکلات سکته مغزی افزوده شود و با گذشت زمان امید به درمان کاهش پیدا می کند و متاسفانه این بی حرکتی و و عدم عملکرد برای بیماران سکته مغزی تبدیل به عادت می شود  و به جای اینکه ناتوانی های خود را درمان کنند با ناتوانی های کنار می آیند و با مشکلات حرکتی به زندگی خود ادامه می دهند. به عنوان مثال فردی که بعد از سکته مغزی ویلچر نشین می شود، اگر در همان روزهای اولیه ویلچر را رها نکند و راه نرود این عدم راه رفتن و ویلچر نشینی تبدیل به عادت می شود و رها کردن ویلچر در آینده بسیار مشکل می شود و در نتیجه بیماران سکته مغزی هر چه زودتر باید حرکت را به دست آورند.

سکته مغزی درمان می شود

بیماران سکته مغزی چگونه خوب می شوند؟

 روش های درمانی سکته مغزی فراوان می باشد و از درمان های متفاوتی می توان کمک گرفت ولی همه ی درمان های موجود نتیجه مطلوب را ندارند و در بعضی مواقع درمان های نادرست باعث از دست رفتن زمان طلایی درمان سکته مغزی می شود و شرایط جسمی و حرکتی بیمار سکته مغزی را بدتر می کنند. حتی درمان توسط افراد بی تجربه و کارنابلد باعث می شود که نتیجه ی مطلوب حاص نشود و عوارض حرکتی و عملکردی سکته مغزی بهبود پیدا نکند.

در درمان سکته مغزی متخصصان زیادی دخیل هستند. درلحظه اول بعد از سکته مغزی باید با اورژانس تماس گرفته شود و فرد به مراکز درمانی سکته مغزی منتقل شود و بسیار مهم می باشد که فرد در سه ساعت اولیه به بیمارستان انتقال پیدا کند و در این سه ساعت اولیه سکته مغزی درمان های پزشکی انجام شود.اگر فردی دلیل سکته مغزی اش پارگی رگ های خونی مغز است، باید جلوی خونریری مغزی به کمک داروها و جراحی مغز بعد از سکته مغزی گرفته شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود و اگر در فردی دلایل سکته مغزی لخته خون در مسیر خونرسانی مغز بود به کمک داروهای رقیق کننده خون لخته ی خونی از بین برده شود، پس ما نتیجه می گیریم که اقدام به موقع در درمان سکته مغزی بسیار تاثیر گذار است.

بعد ازدرمان اورژانسی سکته مغزی نوبت به درمان های پزشکی می رسد که زیر نطر متخصص مغز و اعصاب انجام می پذیرد، متخصص مغز و اعصاب داروهای لازم را برای بهبود شرایط بیمار سکته مغزی تجویز می کند و بعد از درمان های پزشکی نوبت به بهترین روش های درمان سکته مغزی، یعنی درمان های توانبخشی سکته مغزی می رسد که شامل: فیزیوتراپی سکته مغزی، کاردرمانی سکته مغزی و گفتاردرمانی سکته مغزی می باشد. درمان های توانبخشی ، باعث بهبود مشکلات حرکتی و عملکردی بعد از سکته مغزی می شود و بیماران سکته مغزی به کمک توانبخشی سکته مغزی همه ی مراحل طی می کنند و به مرور توانایی های حرکتی را به دست می آورند و باید در نظر داشت که درمان سکته مغزی یک پروسه ی طولانی مدت می باشد و سکته مغزی درطی بازه ی یک ماه الی دو ساله بهبود پیدا می کند. عوامل تاثیر گذار زیادی بر روند درمان سکته مغزی دخیل هستند و مدت زمان درمان سکته مغزی را تعیین می کنند که درمقالات قبلی به آنها اشاره کرده ایم و از مهمترین این عوامل دریافت توانبخشی به موقع و توسط درمانگران متخصص و با تجربه در این زمینه می باشد و شدت سکته مغزی و شدت علائم و عوارض سکته مغزی نیز بسیار تعیین کننده می باشد.

خوب شدن سکته مغزی

پاسخ ما به این سئوال که آیا سکته مغزی خوب می شود؟ بله می باشد، سکته مغزی قابل درمان می باشد و با پیگیری های درمان سکته مغزی و دریافت توانبخشی تخصصی، سکته مغزی قابل درمان و خوب شدن می باشد. بسیاری از بیماران سکته مغزی با پیگیری روند درمان خود و همکاری با کادر درمان خود ، توانایی های حرکتی خود را به دست می آورند و بعد از سکته مغزی مستلزم پیگیری های فراوان از سوی خود بیمار سکته مغزی و اطرافیان وی می باشد و بسیاری از مشکلات بعد از سکته مغزی قابل درمان می باشد. ولی در صورت عدم دریافت درمان های تخصصی و عدم پیگیری بیمار و اطرافیان روز به روز بر شدن عوارض سکته مغزی افزوده می شود و مشکلات جدیدی را ایجاد می کند.

توانبخشی سکته مغزی نشاط به صورت تخصصی در حیطه ی درمان و توانبخشی بیماران سکته مغزی فعالیت می کند و خدمات توانبخشی در منزل شامل: کاردرمانی در منزل، فیزیوتراپی در منزل و گفتاردرمانی در منزل در تمام نقاط تهران ارائه می دهد و از کادر درمانی متخصص و با تجربه در زمینه سکته مغزی تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ