سکته مغزی در جوامع امروزی بسیار شایع می باشد و سالانه تعداد زیادی از افراد دچار سکته مغزی می شوند و این روند هر سال رو به افزایش می باشد، دلیل افزایش چشمگیر سکته مغزی در جوامع امروزی می تواند به دلیل سبک زندگی ناسالم باشد که شامل، بی تحرکی و اضافه وزن، رژیم غذایی ناسالم، آلودگی هوا، فشارهای روانی می باشد، به همین دلایل آمار سکته مغزی زیاد شده است. در برخی موارد علائم و عوارض سکته مغزی بسیار زیاد می باشد و باعث مختل شدن زندگی عادی بیماران سکته مغزی می شود و از این رو همه ی بیماران در جستجوی بهترین روش درمان سکته مغزی می باشند تا ناتوانی های عملکردی و حرکتی بعد از سکته مغزی را درمان کنند.

از اصلی ترین علائم عوارض بعد از سکته مغزی می توان به، فلج شدن یک سمت بدن و بی حرکتی در سمت مبتلا، مشکلات راه رفتن و مشکلات تعادلی، اسپاسم و گرفتگی اندام ها، محدودیت حرکتی اندام ها، مشکلات گفتاری و بلع بعد از سکته مغزی، مشکلات شناختی و رفتاری و مشکلات حافطه اشاره کرد. البته موارد ذکر شده از اصلی ترین مشکلات و ناتوانی های بعد از سکته مغزی می باشد و در مواردی عوارض سکته مغزی بسیار بیشتر می باشد و تمام جنبه های زندگی عادی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

زمان در درمان سکته مغزی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و درمان های سکته مغزی هر چقدر زودتر انجام شوند، ناتوانی ها و عوارض سکته مغزی سریعتر بهبود می یابند و با گذشت زمان و عدم پیگیری روند درمان بر شدت عوارض سکته مغزی افزوده می شود و این ناتوانی ها به سختی برطرف می شوند. شروع زودهنگام درمان های سکته مغزی در الویت می باشد زمان طلایی درمان سکته مغزی 3 الی 6 ماه اول بعد از سکته مغزی می باشد و در این تایم طلایی مشکلات و ناتوانی های سکته مغزی راحت تر درمان می شود و با گذشت زمان درمان سکته مغزی مشکل تر می شود و عوارض سکته مغزی به سختی درمان می شود. بنابراین هر چقدر زودتر درمان های سکته مغزی شروع شود، مدت زمان درمان سکته مغزی کاهش پیدا می کند و بیماران سریعتر بهبودی پس از سکته مغزی را به دست می آورند.

سکته مغزی درمان های مختلفی دارد و همه ی افراد در جستجوی بهترین روش درمان سکته مغزی می باشند تا سکته مغزی را در سریع ترین زمان و به طور کامل درمان کند ولی در واقعیت درمان سکته مغزی یک پروسه ی طولانی مدت می باشد و از یک ماه الی 6 تا یک سال زمان می برد. بسیاری از بیماران سکته مغزی به دلیل اینکه به دنبال درمان زودهنگام و سریع می باشند و به درمان های جانبی و نامربوط روی می آورند که باعث هدر رفتن زمان طلایی درمان آنها می شود و از مسیر اصلی درمان سکته مغزی فاصله می گیرند و در نتیجه بهبودی را به دست نمی آورند.

برای درمان سکته مغزی روش های متفاوتی وجود دارد که شامل، درمان های پزشکی ودارویی، درمان های توانبخشی که شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی می باشد، ورزش های سکته مغزی ،ماساژ درمانی، طب سنتی ، تحریک مغناطیسی مغز یا rtms ، طب سوزنی، زالو درمانی می باشد. اینها از درمان های شناخته شده سکته مغزی می باشند که بعضی از این درمان ها نیز برای درمان سکته مغزی تاثیر چندانی ندارند و باعث تلف شدن وقت بیماران سکته مغزی می شود، از این رو قرار است بهترین روش درمان سکته مغزی را در این مقاله برایتان بیان کنیم.

بهترین روش درمان سکته مغزی چیست؟

بهترین روش درمان سکته مغزی چیست؟

بیماران سکته مغزی و همراهان آنها باید در نظر داشته باشند که درمان سکته مغزی یک پروسه ی طولانی مدت می باشد و انتظار نداشته باشند که سکته مغزی در چند روز درمان بشود و از این رو فریب سایر روش های درمانی که ادعا می کنند در سریع ترین زمان ممکن سکته مغزی  را درمان می کنند را نخورند. در بین تمام روش های درمانی سکته مغزی، درمان های پزشکی و داوریی و درمان های توانبخشی و تمرینات سکته مغزی از بهترین روش های درمان سکته مغزی می باشد و به کمک این درمان ها که از درمان های اصلی سکته مغزی می باشند می توانند سکته مغزی را به طور کامل درمان کنند.

درمان های پزشکی و دارویی از همان روز های اولیه سکته مغزی شروع می شود و تا درمان کامل سکته مغزی ادامه دارد. بیمار سکته مغزی می بایست به صورت دوره ای توسط متخصص مغز و اعصاب ویزیت شود تا روند پیشرفت بیمار سکته مغزی توسط پزشک ارزیابی شود و در صورت نیاز داورهای جدید تجویز شود و یا دارویی قطع بشود و یا دوز داروها تغییر پیدا کند.

درمان های توانبخشی که شامل فیزیوتراپی سکته مغزی، کاردرمانی سکته مغزی و گفتاردرمانی سکته مغزی می باشد بعد از ترخیص شدن بیمار سکته مغزی از بیمارستان باید به صورت جدی شروع شود تا توانایی های حرکتی و عملکردی بیمار سکته مغزی بهبود یابند. تمرینات توانبخشی سکته مغزی می بایست به صورت مستمر و فشرده انجام شوند تا بهترین نتیجه در درمان سکته مغزی حاصل شود.

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ