تاثیر کاردرمانی در سکته مغزی

کاردرمانی یکی از شاخه‌های توانبخشی می باشد، هدف کاردرمانی به حداقل رساندن ناتوانی های عملکردی و حرکتی می باشد، کاردرمانی کمک می کند افراد در انجام کارهای روزمره و شخصی خود به استقلال برسند. کاردرمانی در سکته مغزی نقش بسزایی دارد و تاثیر کاردرمانی در درمان سکته مغزی بسیار زیاد است و افراد بعد از سکته مغزی به کمک کاردرمانی عملکرد اندام های خود را به دست می آورند و کاردرمانگر با توجه به علم و تجربه خود ،تمرینات توانبخشی سکته مغزی را به بیمار سکته مغزی آموزش می دهد، کاردرمانی به کمک متد های توانبخشی، حرکت اندام های سمت مبتلای بیمار سکته مغزی را ایجاد می کند، افراد به کمک کاردرمانی حرکت و راه رفتن را به دست می آورند.

کاردرمانی یکی از موثرترین روش های درمانی سکته مغزی می باشد، متخصص مغز و اعصاب به بیماران سکته مغزی، کاردرمانی را توصیه می کند، چون سکته مغزی به کمک تمرینات توانبخشی و حرکت درمان می شود.

کاردرمانگر از روش ها و درمان های توانبخشی مختلف برای هر بیمار استفاده می کند، برنامه درمانی هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد، کاردرمانگر در جلسه ی اول بیمار سکته مغزی را ارزیابی می کند، بعد از ارزیابی با توجه به نیازهای بیمار، برنامه کاردرمانی مناسب را برای درمان فرد می چیند و بر طبق این برنامه تمرینات و درمان سکته مغزی را ارائه می دهد.
تاثیر کاردرمانی در سکته مغزی غیر قابل انکار است و بیماران سکته مغزی بعد از چند جلسه درمان تاثیرات کاردرمانی را متوجه می شوند و مدت زمان درمان سکته مغزی کاهش پیدا می کند. به عنوان مثال بیماری دستش اسپاسم می باشد و اسپاسم و دفورمیتی دارد، بعد از چند جلسه درمانی کاردرمانی متوجه می شود که اسپاسم دستش کاهش پیدا کرده است و حرکت دست وی دارد ایجاد می شود.
بیشتر متخصصان سکته مغزی، کاردرمانی را یکی از بهترین روش های درمانی سکته مغزی معرفی می کنند، چون تاثیر کاردرمانی در درمان سکته مغزی اثبات شده است و بیماران سکته مغزی بسیاری به کمک کاردرمانی عملکرد های حرکتی خود را به دست‌ آورده اند و توانسته اند به زندگی عادی برگردند.

کاردرمانی چگونه باعث درمان سکته مغزی می شود؟

کاردرمانی علم حرکت است و دیدگاه کاردرمانی بر انجام عملکرد های طبیعی بدن استوار است، رویکرد کاردرمانی در وحله ی اول بر چگونگی انجام یک حرکت و راهکارهای ایجاد حرکت و عملکرد می باشد.
در بسیاری از مواقع کاردرمانگر روش های جبرانی و روش های میانبر برای انجام یک حرکت را به بیماران سکته مغزی آموزش می دهد.
هدف کاردرمانی این است که فرد را در انجام کارهای روزمره و شخصی به استقلال برساند، افراد به کمک کاردرمانی می توانند نشستن و راه رفتن را به دست بیاورند، کاردرمانی کمک می کند افراد مشارکت در کارهای روزمره داشته باشند، به تنهایی بتوانند به حمام و دسشویی بروند و در انجام این امور به کسی وابسته نباشد، وابستگی به دیگران در دوران سکته مغزی به عزت نفس و اعتماد به نفس افراد لطمه وارد می کند و به مرور بیماران سکته مغزی را به بیماری های روحی و روانی دچار می‌کند، همه ی افراد دوست دارند مستقل باشند و در انجام کارهای روزمره خود به کسی وابسته نباشند. کاردرمانی تاثیر گذار ترین روش برای درمان سکته مغزی می باشد و افراد بسیاری به کمک کاردرمانی توانسته اند عملکرد های خود را به دست آورند و در انجام کارهای روزمره و شخصی خود به استقلال برسند.
کاردرمانی به کمک تمرینات کششی سکته مغزی باعث کاهش اسپاسم و گرفتگی اندام ها می شود ، اگر اسپاسم عضلانی باقی بماند ، به مرور باعث دفورمیتی و بدشکلی مفاصل و اندام ها می شود، اسپاسم باعث کاهش دامنه ی حرکتی نرمال اندام های می شود و جلوی حرکت را می گیرد.
کاردرمانگر به کمک تمرینات حرکتی و قدرتی باعث می شود که حرکت به اندام های بدن بازگردد و فرد بتواند از اندام های خود استفاده کند، تمرینات حرکتی کاردرمانی به مرور حرکت و عملکرد را به افراد سکته مغزی برمی‌گردانند.
تمرینات کاردرمانی سکته مغزی در هر مرحله از درمان بیماران سکته مغزی متفاوت می‌باشد، تمرینات کاردرمانی با توجه به سطح پیشرفت و سطح عملکرد افراد می باشد، به عنوان مثال فردی که نشستن را ندارد، تمرکز کاردرمانگر بر تمرینات تقویتی و آموزش نشستن می باشد، بعد از اینکه فرد نشستن را به دست آورد تمرکز کاردرمانگر بر تمرینات ایستادن می باشد، به مرور که فرد ایستادن را به دست آورد تمرینات تعادلی و راه رفتن می باشد و این تمرینات برای هر فردی متفاوت می‌باشد.
کاردرمانی دست نیز متفاوت با کاردرمانی پا می باشد، دست به دلیل پیچیده بودن و تعداد زیاد عضلات و پیشرفته بودن عملکرد دست و انجام حرکات ظریف انگشتان، نيازمند کاردرمانی تخصصی تر و زمان بیشتری نسبت به پا می باشد. تاثیر کاردرمانی در بازگشت حرکت‌ دست بسیار مهم می باشد و به کمک کاردرمانی ، حرکت و عملکرد دست ایجاد می شود.
تاثیر کاردرمانی در سکته مغزی

بهترین کاردرمانی برای بیماران سکته مغزی در تهران‌

مجموعه توانبخشی سکته مغزی نشاط به صورت تخصصی در درمان و توانبخشی سکته مغزی در سطح تهران فعالیت می کند، توانبخشی سکته مغزی نشاط در تمام نقاط تهران به بیماران سکته مغزی کاردرمانی و توانبخشی  در منزل ارائه می دهد، بیماران سکته مغزی در شمال تهران، جنوب تهران، مرکز تهران و شرق و غرب تهران خدمات توانبخشی و کاردرمانی در منزل دریافت می کنند.
سکته مغزی(stroke) به دلیل پیچیدگی، نيازمند کاردرمانگر متخصص و با تجربه می باشد و با توجه به اینکه توانبخشی سکته مغزی نشاط به طور تخصصی فقط به درمان و بازتوانی سکته مغزی می پردازد، درمانگران متخصص و با تجربه ای دارد و چندین سال می باشد که افراد بسياری در سطح تهران به کمک تیم درمانی ما بهبود پیدا کرده اند و به زندگی عادی و مستقل برگشته اند. همچنین می توانید با متخصصین ما در ارتباط باشید و مشاوره های درمانی لازم را جهت درمان سکته مغزی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ