با پیشرفت روز افزون علم پزشکی و پیشرفت سریع تکنولوژی همه ی افراد منتظر درمان جدید سکته مغزی می باشند و به دنبال راهکاری هستند که سکته مغزی را سریع و در کوتاه ترین زمان برطرف کند و اکثر افراد بعد از سکته مغزی می خواهند که درمان و بهبودی کامل را به دست آورند. هر از چند گاهی خبر ازروش های جدید به گوش می رسد و پزشکان و دانشمندان در تلاش هستند که روش جدیدی را برای درمان سکته مغزی پیدا کنند.

پزشکان و دانشمندان روش های جدیدی را کشف کرده اند و داروها و یا جراحی هایی را برای بهبودی کامل سکته مغزی ارائه می دهند و اکثرا این روش های درمانی در حد یک ایده و یا در مرحله ی آزمایشگاهی می باشد و هنوز روش بهبودی جدید سکته مغزی کشف نشده است که در سطح کلان و در جامعه انجام شود و پزشکان به کمک درمان های پزشکی و دارویی و توانبخشی به درمان سکته مغزی می پردازند و شاید در آینده ی نزدیک روش  جدیدی پیدا شود که بتواند عوارض سکته مغزی را به سرعت و در کوتاه ترین زمان به طور کامل برطرف کند و پزشکان و دانشمندان به این موضوع امیدوار هستند.

روش های درمانی جدید سکته مغزی

انواع روش های درمانی سکته مغزی

بعد از سکته مغزی باید سریعا درمان های سکته مغزی شروع شود و از این رو انتقال سریع فرد به مراکزپزشکی توسط اورژانس و شروع سریع درمان های پزشکی سکته مغزی ضروری می باشد. در زیرراهکار های بهبودی سکته مغزی را برایتان آورده ایم.

درمان های اورژانسی سکته مغزی

در لحظات اولیه سکته مغزی فرد باید سریعا به مراکزبیمارستانی انتقال داده شود واقدامات ضروری بهبودی سکته مغزی در سه ساعت اولیه سکته مغزی انجام شود تا از شدت سکته مغزی کاسته شود و در بسیاری از موارد که افراد در سه ساعت اولیه سکته مغزی تحت مراقبت های پزشکی بوده اند از آسیب های جدی سکته مغزی در امان بوده اند.

درمان های پزشکی سکته مغزی

در این مرحله بیماران سکته مغزی زیر نظر متخصص مغز و اعصاب و سایر پزشکان قرار می گیرد و حتی افرادی که نیاز به جراحی مغز بعد از سکته مغزی دارند توسط پزشک تحت جراحی قرار می گیرند. متخصص مغز و اعصاب برای بهبودی سکته مغزی، داروهایی را تجویز می کند و بیماران سکته مغزی باید به صورت مرتب توسط متخصص مغز و اعصاب ویزیت شوند.

درمان های توانبخشی سکته مغزی

بعد از اینکه شرایط بیماران سکته مغزی تثبیت شد و از بیمارستان ترخیص شدند می بایست سریعا  توانبخشی سکته مغزی شروع شود تا زمان طلایی  سکته مغزی از دست نرود و با شروع به هنگام  توانبخشی سکته مغزی، بهبودی حداکثری حاصل می شود. توانبخشی سکته مغزی یکی از اصلی ترین و بهترین روش های درمانی سکته مغزی می باشد و بیشترین تاثیر را در بهبودی ناتوانی ها و عوارض بعد از سکته مغزی دارد. توانبخشی سکته مغزی شامل، کاردرمانی سکته مغزی، فیزیوتراپی سکته مغزی و گفتاردرمانی سکته مغزی می باشد و بیماران سکته مغزی ممکن است به یکی و یا هر سه این روش های توانبخشی نیاز داشته باشند.

سایر درمان های سکته مغزی

علاوه بر روش های بهبودی اصلی سکته مغزی که در بالا برایتان بیان کردیم، سایرروش های بهبودی جانبی نیز وجود دارد که به تنهایی باعث بهبودی سکته مغزی نمی شوند و ممکن است در کنار روش های اصلی به کار برده شوند و در مواردی می توانند در روند بهبودی سکته مغزی موثر باشند. از این روش های جانبی می توان به ماساژ در سکته مغزی، زالو در سکته مغزی، طب سنتی در سکته مغزی، تحریک مغناطیسی مغز در سکته مغزی، آب درمانی و .. اشاره کرد و بعضی ها ادعا می کنند که این مواردی که اشاره کردیم جز درمان جدید سکته مغزی می باشند و به تنهایی می توانند عوارض سکته مغزی را برطرف کنند ولی در واقعیت این چنین نیست و بیشترین تاثیر را در بهبودی سکته مغزی، درمان های پزشکی و دارویی و توانبخشی سکته مغزی دارد و سایر روش ها تاثیر اندکی را در بهبودی سکته مغزی دارند.

خلاصه و نتیجه گیری

با توجه به مطالبی که در این مقاله گفته شد، تا به امروز روش جدیدی که بتواند عوارض سکته مغزی را سریع و در کمترین زمان برطرف کند کند کشف نشده است و پزشکان و داشنمندان هنوز راهکارهای بهبودی کامل و سریع سکته مغزی را پیدا نکرده اند و شاید در آینده ی نزدیک روشی جدید کشف شود و می توان به این موضوع امیدوار بود و با پیشرفت روز افزون علم پزشکی قطعا در آینده ی نزدیک چنین روشی نیز کشف خواهد شد و در حال حاضر فقط اقدامات پزشکی و توانبخشی جز موثرترین راهکارهای بهبودی پس از سکته مغزی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ