درمان سکته مغزی با طب سنتی یکی از روش های درمانی سکته مغزی می باشد که بعضی افراد به دنبان درمان سکته مغزی با این روش هستند. طب سنتی یکی از درمان های قدیمی می باشد که در اکثر مواقع به عنوان یک درمان مکمل در کنار درمان های اصلی پزشکی به کار می رود و از این روش جهت درمان بعضی بیماری های خفیف و وابسته به مزاج و طبع بدن استفاده می کند.

در طب سنتی از انواع روش های متفاوت استفاده می شود، مانند زالو درمانی،حجامت، بادکش درمانی، انواع ماساژ ها و طب سوزنی. طب سنتی برای بیماری های خفیف کاربرد دارد و برای پیشگیری از خیلی بیماری ها مفید می باشد و رعایت نکات طب سنتی برای سلامتی بدن کاربرد دارد. ولی برای درمان بیماری های شدیدتر نیاز به درمان های پزشکی و داروهای پزشکی می باشد و در بعضی مواقع باید جراحی جهت درمان بیماری ها انجام شود و در این موارد طب سنتی جوابگو نمی باشد و نیاز به درمان های علمی و پزشکی وجود دارد.

سکته مغزی یک بیماری شدید می باشد که تمام جنبه های زندگی فرد را تحت تاثیر می گذارد و انواع مشکلات جسمی و روانی برای فرد ایجاد می کند و علائم و عوارض سکته مغزی بسیار گسترده می باشد و برای درمان سکته مغزی نیاز به درمان های پزشکی و توانبخشی می باشد و داروهای درمان سکته مغزی نیز بستر را برای درمان های توانبخشی فراهم می کنند. برای درمان سکته مغزی به مجموعه ای از متخصصان و پزشکان نیاز می باشد که شامل: پزشک متخصص مغز و اعصاب، فیزیوتراپی سکته مغزی، کاردرمانی سکته مغزی، گفتاردرمانی سکته مغزی، متخصص تغذیه، روانپزشک، پرستار و .. می باشد. درمان سکته مغری با طب سنتی به تنهایی امکان پذیر نمی باشد و طب سنتی نمی تواند همه ی مشکلات جسمی و حرکتی و دیگر مشلات شدید سکته مغزی را درمان کند.

نقش طب سنتی در درمان سکته مغزی می تواند به عنوان مکمل در کنار درمان های اصلی سکته مغزی که شامل درمان های پزشکی و دارویی و درمان های توانبخشی سکته مغزی می باشد استفاده شود و در درمان یکسری از مشکلات خفیف سکته مغزی تاثیر گذار باشد. متاسفانه یکسری از بیماران سکته مغزی به دنبال درمان کامل سکته مغزی به کمک طب سنتی می باشند و از دیگر درمان های اصلی سکته مغزی استفاده نمی کنند و این باعث از دست رفتن فرصت درمان و زمان طلایی درمان سکته مغزی می شود.

طب سنتی در سکته مغزی

تاثیر طب سنتی در درمان سکته مغزی چیست؟

طب سنتی از انواع روش های درمانی جهت درمان برخی عوارض خفیف سکته مغزی استفاده می کند و در کنار دیگر درمان های سکته مغزی تاثیر گذار می باشد.

زالو درمانی در سکته مغزی

برای گردش خون بهتر در اندام های بدن در سکته مغزی از زالو درمانی استفاده می شود و در چند جلسه زالو درمانی انجام می شود و به نقاط مختلف بدن زالو انداخته می شود و باعث رقیق تر شدن خون و گردش خون بهتر می شود و هر چقدر گردش خون بدن بهتر انجام شود اندام های بدن حرکت بهتری دارند.

طب سوزنی در سکته مغزی

طب سوزنی به کمک سوزن های مخصوصی انجام می شود که در نقاط خاصی از بدن قرار داده می شود که یاعث تحریک اعصاب حرکتی و حسی شود و طب سوزنی در سکته مغزی بیشتر برای تحریک اندام ها انجام می شود تا از حالت بی حرکتی و فلجی در بیایند.

بادکش درمانی در سکته مغزی

متخصص طب سنتی از بادکش درمانی جهت خونرسانی بهتر اندام ها و تحریک اندام ها استفاده می کند و با این روش به حرکت بهتر اندام ها بعد از سکته مغزی کمک می کند.

ماساژ درمانی در سکته مغزی

در جلسات طب سنتی از انواع ماساژ درمانی برای درمان سکته مغزی استفاده می شود. ماساژ درمانی در سکته مغزی باعث نرم تر شدن عضلات و کاهش اسپاسم اندام ها می شود و خونرسانی را به اندام های بدن افزایش می دهد و باعث حرکت بهتر اندام ها می شود.

درمان های گیاهی و طبع غذایی در سکته مغزی

در طب سنتی از درمان های گیاهی و غذایی جهت درمان سکته مغزی استفاده می شود و غذاهایی که طبع مناسب با بدن بیمار سکته مغزی را دارد توصیه می شود تا با تنطیم طبع بدن بیمار سکته مغزی درمان سکته مغزی بهتر انجام شود.

همانطور که در این مقاله بیان شد درمان سنتی جز درمان های جانبی می باشد و الویت درمانی در سکته مغزی با درمان های پزشکی و درمان های بازتوانی سکته مغزی می باشد و تاثیر این درمان ها به مراتب بیشتر از طب سنتی می باشد و این درمان های علمی در الویت می باشد و طب سنتی در کنار این درمان ها می تواند انجام شود و در مواردی نیز می تواند کمک کننده باشد و مدت زمان درمان سکته مغزی را کاهش دهد. سکته مغزی یک بیماری شدید می باشد و به انواع درمان ها نیاز دارد و پروسه ی درمان سکته مغزی طولانی مدت می باشد و از این رو بیماران سکته مغزی اطرافیان وی به دنبال درمان زودهنگام و یک شبه هستند ولی در واقعیت این چنین نیست و سکته مغزی به درمان های علمی و پزشکی نیاز دارد و بسیار زمانبر می باشد و ناتوانی های جسمی و عملکردی سکته مغزی سریع برطرف نمی شوند و نیاز به درمان اصولی دارند.

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ