درمان سکته مغزی در منزل یکی از بهترین راهکارهای درمانی سکته مغزی می باشد، به دلیل اینکه جابجایی و بردن بیمار سکته مغزی به کلینیک دشوار می باشد و از طرفی نیز نباید زمان طلایی درمان سکته مغزی را از دست داد و سریعا درمان سکته مغزی در منزل انجام شود. علائم وعوارض سکته مغزی باعث بی حرکتی و از دست دادن مهارت راه رفتن می شود و به همین  دلیل جابجایی بیمار سکته مغزی دشوار می باشد.

در جلسات درمانی سکته مغزی در منزل تمام مدالیته های درمانی ای که درکلینیک ارائه می شود انجام می شود. بعد از اینکه بیماران سکته مغزی با درمان در خانه توانایی راه رفتن را به دست آوردند و مهارت های حرکتی در آن ها افزایش یافت، می توانند به کلینیک توانبخشی سکته مغزی مراجعه کنند.

درمان سکته مغزی در منزل از همان روز های ابتدایی و بعد از مرخص شدن بیمار سکته مغزی از بیمارستان باید انجام شود، چون زمان در درمان سکته مغزی بسیار مهم می باشد و هر چقدر بازتوانی سکته مغزی زودتر انجام شود، علائم و عوارض سکته مغزی سریع تر برطرف می شود. درمان زودهنگام سکته مغزی، مدت زمان درمان سکته مغزی را کاهش می دهد، سرعت درمان و پیشرفت سکته مغزی 3 الی 6 ماه اول سکته مغزی می باشد و در این دوران ناتوانی های سکته مغزی و فلج شدن اندام در سکته مغزی سریعتر برطرف می شوند و به این دوران زمان طلایی درمان سکته مغزی می گویند.

با گذشت زمان و عدم درمان سکته مغزی روز به روز بر شدت ناتوانی های سکته افزوده می شود و شرایط درمان سکته مغزی سخت می شود از این رو ما به درمان زودهنگام سکته مغزی تاکید می کنیم و اصولا در 6 ماه اول سکته مغزی باید اکثر ناتوانی های سکته مغزی برطرف شود و بیمار حرکات کلی و عملکرد های اصلی مانند راه رفتن ، بهبود تعادل و یکسری فعالیت های اصلی را به دست آورد و برای درمان سایر حرکات جزئی تا یک الی دو سال بعد از سکته مغزی زمان نیاز می باشد.

درمان سکته مغزی در خانه

درمان سکته مغزی در منزل چگونه انجام می شود؟

سکته مغزی با آسیب به مغز باعث اختلالات و مشکلات فراوان حرکتی و عملکردی در بدن می شود و گاهی شناخت و رفتار فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. اختلالاتی که در بدن ایجاد می شود شامل: شلی و بی حرکتی اندام ها ، اسپاسم و گرفتگی عضلانی شدید در اندام ها، مشکلات بلع و گفتاری بعد از سکته مغزی، ناتوانی در راه رفتن و تعادل ، اختلالات شناختی و افسردگی بعد از سکته مغزی و..

درمان سکته مغزی در منزل شامل فیزیوتراپی سکته مغزی، کاردرمانی سکته مغزی و گفتاردرمانی سکته مغزی می باشد و بعضی بیماران به هر سه این درمان ها نیاز دارند تا پروسه ی درمانی خود را تکمیل کنند. سکته مغزی به کمک تمرینات توانبخشی سکته مغزی و ورزش های سکته مغزی درمان می شود و هیچ داوری خاص و درمان پزشکی خاصی وجود ندارد که علائم و عوارض سکته مغزی را سریعا برطرف کند و درمان سکته مغزی پروسه ی طولانی مدت می باشد و بهبودی پس از سکته مغزی به مرور زمان حاصل می شود، البته سرعت درمان در بعضی بیماران بسته به شرایط و شدت سکته شان سریعتر می باشد.

فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل با ارزیابی بیمار سکته مغزی و به کمک مدالیته های الکتریکی و تمرینات فیزیوتراپی سکته مغزی باعث برگشت تون عضلانی به اندام های فلج بیمار سکته مغزی می شود و قدرت عضلانی را افزایش می دهد. فیزیوتراپی در منزل باعث می شود بیمار راه رفتن را به دست بیاورد و مهارت و تسلطش در را رفتن بیشتر شود.

کاردرمانی سکته مغزی در منزل با تمرینات کاردرمانی سکته مغزی باعث برگشت عملکرد های اندام ها می شود و کمک می کند بیمار سکته مغزی استقلال عملکردی را به دست آورد و فعالیت های روزمره خود را انجام دهد. هدف کاردرمانی در منزل رساندن بیمار سکته مغزی به سطحی می باشد که فرد بتواند کارهای شخصی و کارهای روزمره خود را به تنهایی انجام دهد و وابسته کسی نباشد.

گفتاردرمانی سکته مغزی در منزل با مدالیته های درمانی باعث درمان مشکلات گفتاری و مشکلات بلع و غذا خوردن بیمار سکته مغزی می شود. گفتاردرمانی در منزل باعث می شود صحبت کردن و گفتار به دست بیاید و بیان بیماران بهبود یابد و مشکلات غذا خوردن و بلع درمان شود.

درمان سکته مغزی در منزل تمام خدمات درمانی مورد نیاز بیماران سکته مغزی را ارائه می دهد. جلسات هوم ویزیت (Home Visite) سکته مغزی به صورت خصوصی می باشد و بیمار سکته مغزی به طور کامل هر جلسه مورد ارزیابی قرار می گیرد و درمان های تخصصی را دریافت می کند، در جلسات درمان در خانه مشاوره های درمانی به بیماران سکته مغزی و همراهان وی داده می شود تا درمان سکته مغزی بهتر انجام شود. در هر جلسه تمرینات توانبخشی مهم به بیمار و اطرافیان وی آموزش داده می شود تا هر روز در خانه انجام دهند و همکاری خود بیمار در درمان سکته مغزی بسیار تاثیر گذار می باشد. مجموعه توانبخشی سکته مغزی نشاط به صورت تخصصی به درمان بیماران سکته مغزی می پردازد و خدمات درمان سکته مغزی در منزل به بیماران سکته مغزی در سطح تهران ارائه می دهد.

2 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ