سکته مغزی و فلج شدن سمت چپ بدن: سکته مغزی معمولا یک سمت بدن را درگیر می کند و باعث فلج شدن یک سمت بدن می شود، در موارد نادر سکته مغزی می تواند در دو نیمکره مغز رخ دهد و دو سمت بدن را درگیر کند.در اکثر افراد سکته مغزی باعث فلج شدن سمت چپ بدن می شود. وقتی نیمکره راست مغز در اثر سکته مغزی آسیب می بیند، عوارض سکته مغزی در سمت چپ بدن ایجاد می شود.

تفاوت هایی بین سکته مغزی سمت چپ بدن با سکته مغزی راست بدن وجود دارد، به عنوان مثال: بیشتر مشکلات حرکتی و فلج شدگی در سکته مغزی سمت چپ بدن رخ می دهد و سکته مغزی سمت چپ بدن شدیدتر از سکته مغزی سمت راست بدن می باشد. البته این یک قانون کلی می باشد و نمی تواند برای همه صدق کند.

سکته مغزی با آسیب به مغز باعث بروز مشکلات حرکتی و عملکردی در مغز می شود و حتی ممکن است باعث مشکلات شناختی و رفتاری و مشگلات گفتاری در افراد بشود. وقتی در اثر لخته خونی و قطع جریان خون در یک ناحیه و حتی در اثر پارگی رگ های مغز و عدم خونرسانی به یک ناحیه از مغز ، سلول های مغزی دچار آسیب و یا حتی مرگ سلول های مغزی بشود ، عوارض سکته مغزی در اندام ها نمایان می شود.

سکته مغزی در افراد مختلف بسته به شدت سکته مغزی و فاکتورهای مهم دیگر، عوارض حرکتی،عملکردی،شناختی، گفتاری و مشکلات بلع و غذا خوردن و .. متفاوتی ایجاد می کند.

در سکته مغزی و فلج شدن سمت چپ بدن ، بیشتر مشکلات حرکتی و عملکردی ایجاد می شود و معمولا مشکلات شناختی و گفتاری ایجاد نمی شود. شدت این عوارض در بعضی افراد می تواند بسیار بالا باشد و بعضی افراد نیز می توانند مشکلات خفیفی داشته باشند که بعد از مدت کمی به کمک بازتوانی سکته مغزی درمان بشوند.

سکته مغزی سمت چپ بدن (2)

درمان سکته مغزی و فلج شدگی سمت چپ بدن

اکثر افراد راست دست می باشند و بیشتر از اندام های سمت راست خود استفاده می کنند، به همین دلیل بعد از سکته مغزی و فلج شدگی سمت چپ بدن می توانند به کمک اندام های سمت راست بدن خود کارهای شخصی را تا حدودی انجام دهند. از همین رو سکته مغزی سمت چپ برای افراد راست دست دارای مزیت است. ولی افرادی که از اندام های سمت چپ بدن استفاده می کنند و سمت چپشان اندام غالبشان است بعد از سکته مغزی و فلج شدن سمت چپ بدن خود دچار مشکلات فراوانی می شوند و در انجام دادن کارهای شخصی به مشکل برمیخورند.

در افرادی که سکته مغزی سمت چپ بدن رخ داده است یک مقداری علایم سکته مغزی شدیدتر می باشد. البته همیشه این گونه نیس و ما حالت کلی را بیان کردیم. از این رو دز سکته مغزی سمت چپ بدن به دوره درمان طولانی تر و درمان های توانبخشی فشرده تری نیاز داریم.درمان توانبخشی سمت چپ بدن با سمت راست بدن زیاد تفاوت خاصی ندارد و در اکثر مواقع درمان های یکسانی دریافت می کنند و برای هر دو سمت بدن از کاردرمانی سکته مغزی و فیزیوتراپی سکته مغزی استفاده می شود و در افرادی که مشکلات گفتاری و غذا خوردن ایجاد شده است از گفتاردرمانی سکته مغزی کمک میگیریم.

یکی از مزیت های سکته مغزی و فلج شدن سمت چپ بدن این است که کمتر مشکلات شناختی و رفتاری پیش می آید و در نتیجه همکاری بیمار سکته مغزی بالا می باشد. چون در  درمان سکته مغزی همکاری خود بیمار خیلی مهم است و تجربه نشان داده است که افرادی که همکاری داشته اند بسیار سریع تر از افرادی که همکاری ندارند نتیجه می گیرند، درمان های توانبخشی نیازمند همکاری و همیاری خود بیمار سکته مغزی می باشد و در صورت همکاری خود بیمار و انجام تمرینات کاردرمانی سکته مغزی و تمرینات فیزوتراپی سکته مغزی در منزل و توسط خود فرد بسیار سریع تر درمان فرد تکمیل می شود و سریع تر نتیجه حاصل می شود. متخصصان توابخشی ما هر جلسه به بیماران سکته مغزی تمرینات توانبخشی ارایه می دهند و بیمار باید در خانه این تمرینات را انجام دهند.

stroke

مزیت دیگر سکته مغزی و فلج شدگی سمت چپ بدن این است که کمتر مشکلات گفتاری و مشکلات غذا خوردن ایجاد می شود، از همین رو صحبت کردن و ارتباط گرفتن با بیمار در درمان قطعی سکته مغزی بسیار مهم می باشد و نتیجه ی بهتری حاصل می شود. مشکلات غذا خوردن نیز تاثیر منفی بر بدن می گذارد و بیمار دچار سوء تغذیه می شود ، درمان های توانبخشی نیازمند انرژی می باشند و برای اینکه فرد پیشرفت بهتری داشته باشد باید برنامه غذایی مناسب و درستی داشته باشد و رژیم غذایی مناسب سکته مغزی را رعایت کند.

توانبخشی سکته مغزی نشاط به صورت تخصصی به درمان بیماران سکته مغزی در منزل می پردازد و به بیماران سکته مغزی در سطح تهران خدمات توانبخشی سکته مغزی در منزل ارایه می دهد، جهت دریافت خدمات توانبخشی سکته مغزی در منزل ، شامل: کاردرمانی سکته مغزی در منزل، فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل و گفتاردرمانی سکته مغزی در منزل با مجموعه ما در ارتباط باشید.

 

3 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ