بعد از سکته مغزی بدن بیماران سکته مغزی ضعیف می شود و این ضعیفی باعث بروز یکسری از مشکلات می شود و از جمله ی این مشکلات می توان به عفونت در بیماران سکته مغزی اشاره کرد. مراقبت از بیمار سکته مغزی نیازمند دانستن نکات مهمی می باشد و پرستار بیمار سکته مغزی با همه ی این موارد آشنایی دارد و با اقدامات پیشگیرانه جلوی بسیاری از مشکلات بعد از سکته مغزی را می گیرد.

عفونت در بدن به دلیل رشد و تکثیر میکروب ها یا انگل در بدن می باشد و با علائم تب ، لرز، خستگی، اسهال و استفراغ آشکار می شود و در موارد شدید تر باعث بی حالی و کاهش هوشیاری در افراد می شود. عفونت در بیماران سکته مغزی می بایست در همان ابتدا درمان شود و جلوی پیشرفت عفونت گرفته شود تا باعث آسیب به بیمار سکته مغزی نشود.

در تخت خوابیدن و بی تحرکی طولانی مدت در بیماران سکته مغزی باعث ضعیف تر شدن بدن آنها می شود و از این رو فرصت برای رشد و نمو باکتری ها فراهم می شود به همین دلیل بیماران سکته مغزی می بایست تحت مراقبت باشند تا دچار عفونت نشود و با دیدن اولین نشانه های عفونت، سریعا باید توسط پزشک ویزیت شوند و درمان های دارویی عفونت شروع شود.

درمان عفونت بعد از سکته مغزی

دلایل عفونت در بیماران سکته مغزی

بیشترین و عمده ترین دلیلی که باعث عفونت در بیماران سکته مغزی می شود، تعویض دیر هنگام شلنگ سوند ادراری می باشد، در  صورتی که لوله های سوند می بایست در مدت دو و در نهایت سه هفته تعویض شوند و در صورت تعویض نکردن سوند، فرصت برای رشد میکروب ها و باکتری های فراهم می شود، بنابراین عفونت ادراری شایع ترین نوع عفونت در سکته مغزی می باشد.

عدم استحمام به موقع بیمار سکته مغزی  و تعویض نکردن به موقع رو تختی و لباس های بیمار سکته مغزی نیز باعث عفونت می شود. بیمارانی که از پوشک استفاده می کنند نیز به صورت مرتب می بایست پوشک خود را تعویض کنند تا دچار عفوت نشوند.

رعایت نکردن رژیم غذایی بعد از سکته مغزی و غذا نخوردن ها باعث ضعف بیشتر بیمار سکته مغزی می شود و سیستم ایمنی بیمار سکته مغزی ضعیف می شود و مقاومت در برابر میکروب ها و باکتری ها کاهش می یابد و با کوچکترین مورد، بیمار سکته مغزی دچار عفونت می شود. عفونت های مکرر باعث ضربه به بیمار سکته مغزی می شوند و باعث جا ماندن فرد از روند درمان سکته مغزی می شود. در بعضی موارد که شدت عفونت بالا باشد، بیمار سکته مغزی باید در بیمارستان بستری شود تا اقدامات درمانی و دارویی برای درمان عفونت بیمار سکته مغزی انجام شود.

درمان عفونت بیماران سکته مغزی

قبل از اینکه عفونت پیشرفت کند، می بایست سریعا درمان عفونت شروع شود و از این رو تشخیص سریع عفونت بسیار مهم می باشد. در موارد که عفونت شدید نباشد به کمک دارو درمانی و داروهای آنتی بیوتیک عفونت قابل درمان می باشد و داروهای درمان عفونت را پزشک بعد از ویزیت بیمار سکته مغزی تجویز می کند. در صورتی که عفونت شدید تر باشد به کمک داروهای تزریقی و سرم عفونت را درمان می کنند. در بیمارانی که شدت عفونت بالا باشد، به تشخیص پزشک، بیمار سکته مغزی در بیمارستان بستری می شود و تا پروسه ی درمان عفونت شروع شود. اکثر عفونت ها به کمک درمان های پزشکی قابل بهبود می باشد و زمان درمان عفونت در بیماران سکته مغزی بین یک هفته الی یک ماه به طول می انجامد.

خود عفوت و داروهای درمان عفونت، باعث ضعیف تر شدن بیمار سکته مغزی مغزی می شوند و تاثیر منفی بر عملکرد حرکتی در بیمار سکته مغزی دارد و در موارد شدید تر ممکن است باعث تهدید جانی بیمار سکته مغزی شود، از این رو رعایت نکات مهم جلوگیری از عفونت در الویت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ