علائم سکته مغزی در زنان و مردان تا حدود زیادی شبیه به هم می باشد و می تواند تفاوت های جزئی داشته باشد و ما قصد داریم در این مطلب به این علائم اشاره کنیم. سکته مغزی باعث آسیب به مغز می شود و این آسیب باعث اختلال عملکرد طبیعی می شود و باعث می شود علائم و عوارض سکته مغزی آشکار شود. مغز همانند فرمانده و کامپیوتر بدن، اعمال و وظایف ما را تحت کنترل دارد و حتی افکار و رفتار ما از مغز منشا می گیرند و هر گونه اتفاقی که باعث آسیب به مغز شود و عملکرد طبیعی مغز را مختل کند، باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد طبیعی بدن می شود.

در جوامع امروزی شیوع سکته مغزی بسیار بالا می باشد و می بایست راهکار های پیشگیری از سکته مغزی را در الویت قرار دهیم و بهترین راهکار برای جلوگیری از سکته مغزی، زندگی کردن به سبک سالم می باشد و شامل: ورزش کردن منظم، کنترل وزن، کنترل فشار خون و قند خون،پرهیز از غذاهای پر چرب، سیگار نکشیدن، داشتن آرامش و کنترل فشارهای روانی و استرس می باشد. با رعایت یکسری نکات ساده و زندگی کردن به سبک سالم باعث جلوگیری از اتفاق افتادن بسیای از سکته مغزی ها می شود.

عوارض سکته مغزی در خانوم ها و آقایان

علائم سکته مغزی چیست؟

در لحظه اولیه وقوع سکته مغزی یکسری علائم ظاهر می شود که خبر از اتفاق افتادن سکته مغزی می دهد و آشنایی با این موارد باعث تشخیص سریع سکته مغزی و رساندن زودهنگام بیمار سکته مغزی به بیمارستان می شود. همانطور که در مقالات قبلی بیان کردیم شروع زودهنگام درمان سکته مغزی در الویت می باشد و باعث بهبودی سریع بیمار سکته مغزی می شود.

علائم اولیه سکته مغزی که خبر از اتفاق افتادن سکته مغزی می دهند عبارتند از: فلج شدن و بی حرکتی ناگهانی یک سمت بدن، کج شدگی صورت و مشکلات گفتاری و صحبت کردن، گزگز و مور مور شدن اندام ها به صورت ناگهانی، سرگیجه و زمین خوردن های ناگهانی، استفراغ و حالت تهوع، مشکلات بینایی در یک سمت و… می باشد. در لحظه ی اول و مشاهده ی علائم بالا سریعا به اتفاق افتادن سکته مغزی شک کنید و سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

عوارض سکته مغزی در زنان و مردان

علائم سکته مغزی در زنان و مردان در اکثر موارد مشابه می باشد. علائم و عوارض سکته مغزی شامل موارد زیر می باشد.

تفاوت علائم سکته مغزی در زنان و مردان

به طور کلی شیوع سکته مغزی در سطح جهان در مردان بیشتر از زنان می باشد و بیشتر مبتلایان به سکته مغزی را آقایان شامل می شوند و شیوع سکته مغزی در زنان کمتر می باشد. در زیر تفاوت علائم سکته مغزی در زنان و مردان را برایتان بیان کرده ایم.

  • اصولا شدت اسپاسم و گرفتگی اندام ها در مردان بیشتر از زنان می باشد
  • آقایان به دلیل قوای جسمانی و فیزیکی بالا تر سریع تر به کمک توانبخشی سکته مغزی می توانند حرکت اندام ها را به دست آورند
  • خانوم ها به دلیل روحیه ی حساس، بعد از سکته مغزی بیشتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند
  • اختلالات حافظه و اختلالات شناختی بعد از سکته مغزی اصولا در آقایان بیشتر می باشد

موارد بالا تعدادی از تفاوت های جزئی علائم سکته مغزی در زنان و مردان می باشد و سکته مغزی اصولا علائم و عوارض مشابه ای در آقایان و خانوم ها ایجاد می کند.

درمان علائم سکته مغزی در زنان و مردان

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم، شروع زود هنگام درمان های سکته مغزی بسیار مهم می باشد و هر چقدر درمان های پزشکی و درمان های توانبخشی سکته مغزی از روزهای اولیه ی سکته مغزی شروع شوند، بهبودی پس از سکته مغزی سریعتر اتفاق می افتد و مشکلات و ناتوانی های بعد از سکته مغزی سریعتر درمان می شود.

درمان ناتوانی ها و فلج شدن اندام بعد از سکته مغزی به کمک تمرینات توانبخشی سکته مغزی می باشد که توسط کاردرمانی سکته مغزی و فیزیوتراپی سکته مغزی انجام می شود. بیمارانی که مشکلات گفتاری و غذا خوردن دارند می بایست توسط گفتاردرمانی سکته مغزی به درمان این اختلالات بپردازند. درمان سکته مغزی پروسه ی طولانی مدت می باشد و بهبودی بعد از سکته مغزی به مرور به دست می آید از این رو می بایست تمرینات سکته مغزی به صورت فشرده و مرتب انجام شود تا حداکثر بهبودی حاصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ