فیزیوتراپی در منزل تاثیر بسیار زیادی در درمان علائم و عوارض سکته مغزی دارد و در روزهای اول بعد از سکته مغزی بسیار موثر می باشد. بسیاری از بیماران سکته مغزی در ابتدای دوره نمی توانند راه بروند و جابجایی برای آنها مشکل می باشد، از این رو رفتن به کلینیک و انجام فیزیوتراپی سکته مغزی برای آنها دشوار می باشد، از طرفی نیز اگر فیزیوتراپی سکته مغزی انجام نشود بیمار پیشرفت نمی کند زمان طلایی درمان سکته مغزی از دست می رود.

فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل در ابتدای سکته مغزی بسیار تاثیر گذار است و جلسات خصوصی فیزیوتراپی برای هر فرد برای اینکه کامل مورد ارزیابی قرار بگیرد و درمان های تخصصی انجام شود نیاز می باشد. رفت و آمد و معطلی های آن باعث خستگی شدید بیماران سکته مغزی می شود و تایم طولانی را از بیماران می گیرد به خصوص در شهر تهران با وجود ترافیک شدید باید ساعت ها در ترافیک شهری جهت رسیدن به کلینیک منتظر بمانند.

فیزیوتراپی در منزل توسط فیزیوتراپیست با تجربه انجام می شود و تجهیزات مورد نیاز توسط فیزیوتراپیست به منزل آورده می شود و درمان های تخصصی فیزیوتراپی انجام می شود. بعد از اینکه بیمار سکته مغزی توانایی راه رفتن مستقل را به دست آورد آنگاه می تواند به کلینیک مراجعه بکند.

فیزیوتراپی در منزل

مزیت های توانبخشی در منزل

  • فیزیوتراپی در منزل دارای مزیت های فراوانی می باشد و در ابتدای دوره درمانی باعث پیشرفت سريعتر بیماران سکته مغزی می شود و درمان ها و مشاوره های تخصصی جهت درمان سکته مغزی انجام می شود.
  • فیزیوتراپی در منزل برای هر بیمار به صورت خصوصی و تخصصی انجام می شود و در طول جلسه درمانی در منزل که یک ساعت می باشد بیمار سکته مغزی درمان های توانبخشی سکته مغزی مربوط به خود را انجام می دهد و تایم جلسات درمانی سکته مغزی در منزل بیشتر از کلینیک می باشد.
  • خستگی رفت و آمد خودش باعث کسل شدن و عدم تمایل بیماران سکته مغزی به درمان می شود، چون باید ساعت ها صرف رفت و آمد بشود و زمانی که بیمار سکته مغزی به منزل برسد دیگر توانایی تمرین کردن و استفاده از زمان جهت بهبودی را ندارد.
  • فیزیوتراپی در منزل باعث صرفه جویی در زمان می شود و فرد تایم بیشتری در اختیار دارد تا درمان خود را کامل کند. در صورتی که رفت و آمد باعث هدر رفتن تایم می شود.
  • جلسات فیزیوتراپی در منزل خصوصی می باشد و هر فرد سکته مغزی همانند یک شاگرد خصوصی زیر نظر است و بعد از ارزیابی های کامل درمان های تخصصی مورد نیاز هر فرد انجام می شود و هر جلسه بیمار سکته مغزی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
  • درمان در منزل باعث می شود بیمار سکته مغزی با آرامش کامل و اطمینان خاطر تمرینات توانبخشی را انجام دهد و از این رو نتیجه بهتری حاصل می شود. تمرین در محيط خانه برای بیماران بسیار تاثیر گذار است و باعث تسریع روند درمان و بهبودی می شود.
  • در جلسات درمانی در منزل مشاوره های تخصصی مورد نیاز هر فرد به بیمار سکته مغزی و همچنین خانواده و همراهان بیمار داده می شود و هر جلسه درمانی و با پیشرفت بیمار سکته مغزی مشاوره های جدید جهت درمان کامل داده می شود و همچنین هر جلسه بیمار و خانواده ها می توانند سوالات تخصصی خود در مورد سکته مغزی را از فیزیوتراپیست بپرسند.
  • فیزیوتراپی در منزل توسط مدالیته های الکتریکی و تجهیزات تخصصی انجام می شود و تمرینات فیزیوتراپی سکته مغزی نیز برای بیماران سکته مغزی انجام می شود و برای هر شخص برنامه درمانی تخصصی چیده می شود تا نهایت درمان و بهبودی را به دست بیاورند.
  • در جلسات درمانی در منزل به بیمار تمرینات داخل منزل داده می شود تا بعد از جلسات درمانی بیمار به کمک همراهان در منزل انجام دهد، تمرینات داخل منزل در پیشرفت بیمار تاثیر بسیار زیادی دارد، بعد از اینکه فیزیوتراپی در منزل انجام شد بیمار نباید بی فعالیت باشد و طبق تمرینات داده شده توسط فیزیوتراپیست عمل کند.
  • در جلسات درمانی در منزل همراهان و خانواده بیمار تمرینات توانبخشی را آموزش می بینند تا تمرینات توانبخشی سکته مغزی را در خانه برای بیمار انجام دهند. فیزیوتراپیست خودش نیز بر این امر تاکید دارد چون می بایست تمرینات توانبخشی روزی چندین مرتبه برای بیمار انجام شود.
  • فیزیوتراپیست در جلسات درمانی در منزل به طور پیوسته و هر جلسه پیشرفت بیمار را زیر نظر دارد و با انجام فیزیوتراپی سکته مغزی تخصصی مدت زمان درمان سکته مغزی را کاهش می دهد و هر جلسه نسبت به پیشرفت بیمار سکته مغزی تمرینات جدید تری ارائه می دهد تا درمان سکته مغزی کامل شود.
  • در جلسات هوم ویزیت فیزیوتراپی، فیزیوتراپیست وسایل کمکی سکته مغزی و تجهیزات مورد نیاز بیمار را تجویز می کند تا خانواده وی تهیه کنند تا روند درمان سکته مغزی سریعتر طی شود.
  • یکی از مزیت های اصلی فیزیوتراپی در منزل این است ‌که فیزیوتراپیست از نزدیک محیط زندگی بیمار را ارزیابی می کند و در جهت مناسب سازی خانه برای بیماران سکته مغزی مشاوره هایی می دهد تا خانواده خانه را برای زندگی یک فرد سکته مغزی مناسب سازی کنند.

موارد ذکر شده در بالا تعدادی از مزیت های اصلی فیزیوتراپی در منزل می باشد و همانطور که گفته شد هوم ویزیت فیزیوتراپی در دوران اولیه سکته مغزی بسیار تاثیر گذار است و بعد از اینکه بیمار سکته مغزی مستقل شد می تواند به کلینیک توانبخشی مراجعه کند و ادامه درمان خود را انجام دهد.

بهترین مرکز فیزیوتراپی در منزل

کلینیک جامع توانبخشی سکته مغزی نشاط به صورت تخصصی در درمان سکته مغزی و هوم ویزیت (Home Visit) سکته مغزی در سطح تهران فعالیت می کند و متخصصین توانبخشی فعال در این مجموعه دارای تخصص و تجربه فراوان می باشند و در جهت درمان سکته مغزی کمک شایانی را به بیماران سکته مغزی در سطح تهران به عمل می رسانند. همه ی درمانگران این مرکز دوره های آموزشی تخصصی را دارند و دارای کارت نظام پزشکی می باشند.جهت‌ دریافت خدمات درمانی سکته مغزی و دریافت مشاوره سکته مغزی با همکاران ما در مجموعه توانبخشی سکته مغزی نشاط در ارتباط باشید.

13 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ