فیزیوتراپی سکته مغزی : سکته مغزی افراد را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. فیزیوتراپی بخش مهمی از توانبخشی پس از سکته مغزی است.

فیزیوتراپی می تواند به بازگرداندن از دست دادن حرکت پس از سکته از  کمک کند. این می تواند به شما کمک کند قدرت و حرکت را دوباره به دست آورید و شما را قادر می سازد تا حد ممکن مستقل باشید و بتوانید فعالیت های روزمره زندگی را انجام دهید.
درمان سکته مغزی موثر می تواند به شما کمک کند تا حد ممکن پس از سکته مغزی خود بهبود پیدا کنید.
فیزیوتراپیست ها نقش کلیدی در تیم توانبخشی سکته مغزی شما در زمانی که در بیمارستان هستید و بعد از آن ایفا می کنند. تیم توانبخشی سکته مغزی به شما یک برنامه توانبخشی ارائه می دهد تا به شما کمک کند تا حد امکان متحرک و مستقل شوید. به عنوان بخشی از توانبخشی شما، فیزیوتراپی شما درمان متناسب با نیازهای خاص شما را ارائه می دهد و برنامه درمانی هر بیمار سکته مغزی مختص خودش می باشد.
بسته به شدت سکته مغزی، فیزیوتراپی می تواند به شما در بازگرداندن کنترل و قدرت عضلات کمک کند.
آنها از شما و اطرافیانتان در طول دوره تمرینات توانبخشی حمایت خواهند کرد تا شما را تا جایی که می توانید به زندگی روزمره خود بازگردانند و بیماران سکته مغزی بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی چه تاثیری در درمان سکته مغزی دارد؟

تمرینات فیزیوتراپی سکته مغزی می تواند به افرادی که دارای ضعف در تنه یا اندام فوقانی یا تحتانی، اختلال حسی یا مشکلات تعادلی پس از سکته هستند کمک کند که بر عملکرد آنها تأثیر می گذارد. افراد مبتلا به مشکلات حرکتی پس از سکته مغزی باید توسط فیزیوتراپیست هایی که مهارت ها و آموزش های مربوطه را در تشخیص، ارزیابی و مدیریت حرکت در افراد مبتلا به سکته دارند، درمان شوند.
پس از خروج از بیمارستان، اکثر افراد باید طی ۳-۴ روز توسط تیم متخصص توانبخشی و فیزیوتراپی برای سکته مغزی پیگیری شوند.
اولین جلسه شما با فیزیوتراپی شامل یک ارزیابی دقیق خواهد بود. از این طریق، فیزیوتر برنامه توانبخشی شخصی را برای شما ایجاد می کند که نیازهای شما را برآورده می کند. با حمایت فیزیوتراپی تشویق می‌شوید تا هر جا که ممکن است اهداف خود را تعیین کنید. آنها ممکن است از طیف وسیعی از درمان ها برای کمک به بهبودی شما استفاده کنند.

فیزیوتراپی از مهم ترین راهکارهای توانبخشی و روش های درمان سکته مغزی است که توسط فیزیوتراپیست به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

راهکارهای فیزیوتراپی می تواند به بهبود عوارض جسمی _ حرکتی و همچنین اختلالات ذهنی ایجاد شده در اثر این بیماری کمک کند.

اغلب مبتلایان به سکته مغزی دچار اختلالات حرکتی بخصوص در حفظ تعادل ، ایستادن ، راه بیمار سکته مغزی و انجام فعالیت های شخصی می شوند و به همین دلیل نیازمند خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی می شوند.

فیزیوتراپی سکته مغزی

فیزیوتراپی عوارض ایجاد شده برای بیمار را به حداقل رسانده و کیفیت زندگی بیمار را پس از سکته مغزی بهبود می بخشد.

تمرینات فیزیوتراپی به بیمار کمک می کند تا بتواند به استقلال در انجام فعالیت‌های روزمره زندگی همچون لباس پوشیدن، غذا خوردن و سایر کارهای شخصی اش برسد. تمرینات فیزیوتراپی متناسب با شرایط هر بیمار شامل سن ، جنسیت و میزان فعالیت وی قبل از بیماری تنظیم می شود.

تمرینات کششی سکته مغزی و تقویتی روی مفاصل و تاندون عضلات برای حفظ دامنه حرکتی مفاصل و کاهش سفتی عضلات یکی از اصول فیزیوتراپی است.

استفاده از سمت ضعیف شده نیز از دیگر مواردی است که یک متخصص فیزیوتراپی به آن تاکید می کند، اگرچه ممکن است انجام این کار در ابتدا برای بیمار دشوار باشد اما این کار می تواند بتدریج سبب تقویت این عضلات شود و به کاهش عوارض این بیماری کمک کند.

لازم بذکر است که پروسه درمان و توانبخشی سکته مغزی زمان بر بوده و بیمار و خانواده وی باید صبر و حوصله لازم را برای تدام روند درمان داشته باشند.
فیزیوتراپی نقش مهمی در کاهش عوارض ناشی از استروک دارد.

هدف از درمان های توانبخشی، بهبود عملکرد بیمار و بازگشت هرچه سریع تر وی به بالاترین حد توانایی های فردی برسد. متخصص فیزیوتراپی نهایت تلاش خود را کمک به بهبودی سریع تر بیمار و بازگشت وی به زندگی طبیعی به کار می بندد. متخصص فیزیوتراپی با ارزیابی شرایط بیمار و شدت عوارض ایجاد شده برای وی برنامه تمرینی را برای کمک به بهبود توانایی های جسمی بیمار مبتلا تهیه می کند.

فیزیوتراپی سبب تسکین درد ، افزایش توانایی حرکتی و کاهش عوارض ناشی از بیماری می شود. تمرینات فیزیوتراپی سکته مغزی انقباضات عضلانی را از بین برده و به کاهش ضعف عضلانی کمک می کند. تمرینات فیزیوتراپی به افزایش توان کنترل عضلات درگیر و بهبود وضعیت حرکت اندام های ضعیف شده کمک می کند.

دکتر فیزیوتراپی با توجه به نیاز بیمار و شرایط بیماری وی از مدالیته های درمانی متفاوتی برای کمک به بهبود شرایط بیمار استفاده می کند.

فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل

برای آن دسته از بیمارانی که امکان دریافت خدمات فیزیوتراپی در کلینیک را ندارند و جابه‌جایی و رفتن به کلینیک برای بیمار و اطرافیانشان مشکل است مناسب می باشد، فیزیوتراپی سکته‌ مغزی در منزل توسط متخصص فیزیوتراپی، در مجموعه توانبخشی سکته مغزی نشاط انجام می شود.

38 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ