بعد از سکته مغزی افراد مدتی را در بیمارستان بستری می شوند تا اقدامات درمانی لازم جهت درمان سکته مغزی انجام شود و علائم حیاتی بیمار سکته مغزی تحت کنترل می باشد. در بعضی بیمارستان ها بخش های مخصوص سکته مغزی می باشد و همه ی افرادی که سکته مغزی کرده اند در این مراکز نگهداری بیماران سکته مغزی بستری می شوند و به صورت دوره ای توسط پزشک ویزیت می شوند. همچنین در بخش سکته مغزی بیمارستان ها،  بیماران سکته مغزی درمان های فیزیوتراپی و کاردرمانی را دریافت می کنند.

بعد از اینکه بیماران سکته مغزی از بیمارستان مرخص می شوند باید در منزل مراقبت های لازم انجام شود و همچنین خدمات درمانی نیز در منزل باید ادامه دار باشد تا بهبودی پس از سکته مغزی به دست بیاید. همه ی بیماران سکته مغزی در روزهای اولیه نیاز به مراقبت و همجنین نیاز به پرستار دارند. پرستاری در سکته مغزی امری بسیار مهم می باشد و باعت درمان بهتر بیمار سکته مغزی می شود و همچنین جلوی بسیاری از آسیب ها گرفته می شود. نحوه ی نگهداری و مراقبت از بیماران سکته مغزی متفاوت با سایر بیماران می باشد و در صورت رعایت نکردن نکات مهم مراقبت از بیمار سکته مغزی در منزل باعث وارد شدن آسیب به بیمار سکته مغزی می شود.

بعضی خانواده ها قادر نیستند در منزل از بیمار خود مراقبت کنند و یا می خواهند که بیمارشان در مراکز تخصصی سکته مغزی بستری شوند تا به صورت تخصصی خدمات درمانی سکته مغزی را دریافت کنند. مراکز نگهداری از بیماران سکته مغزی بیشتر در تهران وجود  دارند و در سایر شهر های ایران خدمات این چنینی به بیماران سکته مغزی کمتر دیده می شود. در این مراکز به صورت شبانه روزی ازبیمار سکته مغزی مراقبت می شود و کارهای پزشکی و پرستاری بیمار سکته مغزی انجام می شود و به صورت مرتب داروهای درمان سکته مغزی به آنها داده می شود. همچنین توانبخشی سکته مغزی نیز در مراکز نگهداری بیماران سکته مغزی انجام می شود و به صورت روزانه بیمار سکته مغزی کاردرمانی و فیزیوتراپی دریافت می کنند.

بیمارستان ها و مراکز مخصوص سکته مغزی
بیمارستان ها و مراکز مخصوص سکته مغزی

مراکز نگهداری از بیماران سکته مغزی در تهران

تعداد اینگونه از مراکز که به بیماران سکته مغزی خدمات دهند محدود می باشد و اکثر بیماران سکته مغزی در منزل نگهداری می شوند و خدمات توانبخشی در منزل شامل، فیزیوتراپی ، کاردرمانی را دریافت می کنند و اغلب نتیجه ی بسیار خوبی را دریافت می کنند و به کمک درمان در منزل بسیاری از بیماران سکته مغزی بهبود می یابند.

از جمله ی مراکز نگهدار ی از بیماران سکته مغزی در تهران می توان به بیمارستان توانبخشی رفیده، بیمارستان نورافشار و بیمارستان فیروزگر اشاره کرد و همچنین چندین نمونه از مراکز سالمندان نیز از بیماران سکته مغزی نگهداری می کنند در این مراکز سالمندان خدمات پزشکی  و درمان های داوریی و توانبخشی به بیماران سکته مغزی ارائه می شود.

همه ی خدماتی که در بیمارستان ها و مراکز نگهداری بیماران سکته مغزی ارائه می شود را می توان در منزل به بیمار سکته مغزی ارائه داد و درمان درمنزل و هوم ویزیت سکته مغزی یکی از بهترین روش های درمان سکته مغزی می باشد و اکثر بیماران سکته مغزی در منزل درمان می شوند.

بیمارستان های تخصصی سکته مغزی

یکسری از بیمارستان ها نیز بخش های مخصوص برای بیماران سکته مغزی دارند و به عنوان بیمارستان تخصصی سکته مغزی شناخته می شوند و اکثر بیماران سکته مغزی به این بیمارستان ها مراجعه می کنند. مزیت بیمارستان های مخصوص سکته مغزی این می باشد که متخصصان با تجربه در حیطه سکته مغزی در این بیمارستان ها مشغول به کار می باشند و خدمات درمانی تخصصی تری را به بیماران سکته مغزی ارائه می دهند.

ظرفیت بیمارستان های مخصوص سکته مغزی محدود می باشد و همچنین مراکز نگهداری بیماران سکته مغزی نیز به تعداد انگشت شماری در ایران وجود دارد و اکثر خدمات درمانی و بیمارستان ها در تهران متمرکز شده اند و در سایر شهر های ایران این بیمارستان ها و مراکز کمتر وجود دارد. با این حال تمام خدمات درمانی و توانبخشی سکته مغزی را در قالب درمان در منزل می توان دریافت کرد و اینگونه نیست که بیماران سکته برای بهبودی باید حتما در این چنین مراکز بستری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ