سکته مغزی تمام جنبه های زندگی عادی یک فرد را تحت تاثیر می گذارد و خود بیمار سکته مغزی و حتی خانواده و اطرافیان وی را نیز درگیر خود می کند، مشکلات بعد از سکته مغزی فقط شامل ناتوانی های جسمی و حرکتی نیست و بر تمام جنبه های زندگی از قبیل، روحی و روانی، شناخت و رفتار، تعامل اجتماعی، شغل و درآمد، انجام کارهای شخصی و… تاثیر می گذارد.

علائم و عوارض سکته مغزی بسیار گسترده می باشد و بستگی به شدت سکته مغزی دارد و هر چقدر وسعت آسیب مغزی در اثر سکته مغزی بیشتر باشد، عوارض سکته مغزی نیز بیشتر می شود. عوارض سکته مغزی و ناتوانی های سکته مغزی باعث مختل شدن روند طبیعی زندگی یک فرد می شود و حتی بر زندگی خانواده و اطرافیان بیمار سکته مغزی نیز تاثیر گذار است. از عمده عوارض بعد از سکته مغزی که در اکثر بیماران سکته مغزی مشترک می باشد می توان به ناتوانی های حرکتی و عملکردی بعد از سکته مغزی، ناتوانی در راه رفتن، مشکلات تعادلی، ناتوانی های حرکت دست و انگشتان بعد از سکته مغزی، مشکل گفتاری و بلع بعد از سکته مغزی اشاره کرد، البته عوارض سکته مغزی بسیار گشترده می باشد و موارد بالا از عمده عوارض سکته مغزی می باشد که در اغلب بیماران سکته مغزی وجود دارد.

عوارض و ناتوانی های بعد از سکته مغزی باید سریعا درمان شوند و در صورت عدم درمان سکته مغزی این مشکلات و ناتوانی ها تثبیت و ماندگار می شوند و باعث به وجود آمدن مشکلات دیگر از قبیل مشکلات روحی و روانی می شوند و باعث افسردگی و اضطراب در بیماران سکته مغزی می شوند. سکته مغزی خود به خود بهبود نمی یابد و با گذشت زمان بر شدت عوارض سکته مغزی افزوده می شود و بهبودی پس از سکته مغزی بسیار دشوار می شود.

درمان مشکلات بعد از سکته مغزی

مشکلات بعد از سکته مغزی شامل چه مواردی می باشد؟

عوارض و ناتوانی های بعد از سکته مغزی بسیار گسترده می باشد و ممکن است همه و یا تعدادی از این عوارض در بیمار سکته مغزی وجود داشته باشد و یکسری از عوارض سکته مغزی به صورت ثانویه می باشد و به دلیل عدم درمان سکته مغزی به وجود می آید، در زیراصلی ترین مشکلات بعد از سکته مغزی را برایتان آورده ایم:

مشکلات بعد از سکته مغزی چگونه درمان می شود؟

سکته مغزی خود به خودی و به مرور زمان درمان نمی شود و نیارمند درمان می باشد، از اقدامات درمانی بعد از سکته مغزی می توان به درمان های پزشکی و درمان های توانبخشی سکته مغزی اشاره کرد. درمان زودهنگام سکته مغزی در الویت است و باید از روزهای اولیه بعد از سکته مغزی شروع شود و با گذشت زمان، درمان مشکلات بعد از سکته دشوار می شود و زمان طلایی درمان سکته مغزی 3 الی 6 ماه اول بعد از سکته مغزی می باشد و در این دوران سرعت پیشرفت و بهبودی بیمار سکته مغزی بالا می باشد. با گذشت دوران طلایی درمان سکته مغزی، سرعت بهبودی کاهش پیدا می کند و یکسری از عوارض بعد از سکته تثبیت می شود و حتی بر شدت عوارض سکته مغزی افزوده می شود.

در روند درمان سکته مغزی مجموعه ای از کادر درمان دخیل هستند و از مهم ترین متخصصان و پزشکانی که در روند درمان سکته مغزی نقش دارند و به درمان سکته مغزی کمک می کنند می توان به متخصص مغز و اعصاب، پرستاران، کاردرمان، فیزیوتراپ، متخصص تغذیه، روانپزشک، گفتاردرمان اشاره کرد. درمان سکته مغزی یک کار تیمی می باشد و در این راه نیاز به همکاری خود بیمار و پیگیری های خانواده و همرهان بیمار سکته مغزی دارد.

7 دیدگاه. همین الان خارج شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ