بعد از سکته مغزی می بایست با عوامل موثر در بهبودی و درمان سکته مغزی آشنا باشیم و بدانیم چه چیزهایی برای سکته مغزی مفید است و یا اینکه چه چیز هایی برای بیمار سکته مغزی مضر می باشد. دانستنی های سکته مغزی به ما کمک می کند تا اطلاعات کاملی در مورد سکته مغزی داشته باشیم و بهتر ناتوانی های بعد از سکته مغزی را درمان کنیم.

متاسفانه اکثر افراد جامعه آشنایی و آگاهی از سکته مغزی ندارند و همچنین روش های درمانی سکته مغزی را نمی دانند، نداشتن اطلاعات کافی در مورد سکته مغزی باعث سردرگمی بیماران سکته مغزی می شود و باعث از دست رفتن زمان طلایی درمان سکته مغزی می شود و مدت زمان درمان سکته مغزی به طول می انجامد.

همه ی بیماران سکته مغزی و اطرافیان آنها باید بدانند که برای سکته مغزی چه چیزی خوب و مفید می باشد و برعکس چه چیزهایی برای سکته مغزی مضر می باشد. دانستن نقشه ی راه برای بیماران سکته مغزی بسیار مفید و کاربردی می باشد و کمک می کند درمان سکته مغزی را به خوبی انجام دهند، از این رو دریافت مشاوره ی سکته مغزی برای تمام بیماران سکته مغزی و اطرافیان آنها بسیار ضروری می باشد.

برای سکته مغزی چی خوبه؟

چه غذا هایی برای بیماران سکته مغزی مفید می باشد؟

رژیم غذایی بعد از سکته مغزی یکی از عوامل موثر در روند درمان سکته مغزی می باشد و بیمارانی که رژیم غذایی مناسب سکته مغزی را دریافت می کنند توانایی ها و عملکرد های حرکتی را سریعتر به دست می آورند. در اوایل سکته مغزی و به دلیل اینکه اکثر بیماران سکته مغزی مشکل بلع و غذا خوردن را دارند بیشتر غذا های آبکی و سوپ مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن مایعات فراوان برای بیماران سکته مغزی بسیار مفید می باشد. خوردن وعده های مرتب غذایی باعث تقویت بیمار سکته مغزی می شود و باعث می شود توانایی های حرکتی بیمار سکته مغزی سریعتر به دست بیایید و بیماران سکته مغزی در حین تمرینات سکته مغزی و ورزش های سکته مغزی دچار ضعف نشوند و بهتر این تمرینات درمانی را انجام دهند. برای اینکه بدانیم چه چیز هایی برای سکته مغزی مفید است با ما همراه باشید.

دریافت ریز مغذی ها و همچنین خوردن غذا های پروتئینی باعث تقویت قوای جسمانی بیمار سکته مغزی می شود. همچنین در وعده های غذایی بیمار سکته مغزی می بایست سبزیجات و فیبر های کافی وجود  داشته باشد تا هضم غذا برای بیماران سکته مغزی آسان باشد و بیماران سکته مغزی دچار یبوست نشوند، یبوست یکی از مشکلات شایع بعد از سکته مغزی می باشد. خوردن میوه ها و دریافت ویتامین ها برای بیماران سکته مغزی بسیار مفید می باشد. البته ناگفته نماند که اکثر افراد فکر می کنند که درمان سکته مغزی به کمک تغذیه می باشد، ولی در واقعیت اینگونه نمی باشد و تغذیه باعث درمان سکته مغزی نمی شود و فقط یکی از عوامل تسهیل دهنده در درمان سکته مغزی می باشد و درمان اصلی سکته مغزی به کمک توانبخشی سکته مغزی می باشد.

چه کارهایی برای بیمار سکته مغزی مفید می باشد؟

از ضروری ترین اقدامات بعد از سکته مغزی می توان به انجام تمرینات سکته مغزی اشاره کرد، ورزش و تحرک یکی از مهم ترین عوامل در بهبودی بعد از سکته مغزی می باشد و سکته مغزی به کمک ورزش و تمرین خوب می شود، هر چقدر تحرک بیمار سکته مغزی بیشتر باشد سریعتر درمان می شوند و برعکس، خوابیدن های طولانی مدت و بی تحرکی برای بیماران سکته مغزی بسیار مضر می باشد.

شروع زودهنگام فیزیوتراپی سکته مغزی و کاردرمانی سکته مغزی بسیار مهم می باشد و باعث درمان سریعتر سکته مغزی می شود. هر چقدر درمان سکته مغزی به تاخیر بیافتد، مشکلات و ناتوانی های سکته مغزی تثبیت می شود و درمان سکته مغزی دشوار می شود.

حمایت های روحی روانی و همچنین انگیزه دادن به بیمار سکته مغزی یکی از مهم ترین فاکتور ها در درمان سکته مغزی می باشد و هر چقدر انگیزه بیمار سکته مغزی بالا باشد بسیار سریعتر روند درمان سکته مغزی را طی می کند، افسردگی و ناامیدی یکی از عوارض بعد از سکته مغزی می باشد و در صورت درمان نشدن باعث ضربه به بیمار سکته مغزی می شود.

برای اینکه بدانیم چه چیزهایی برای سکته مغزی مفید می باشد می بایست اطلاعات کافی در مورد سکته مغری و شرایط بعد از سکته مغزی داشته باشیم و دریافت مشاوره در مورد سکته مغزی از افراد باتجربه بسیار کمک کننده می باشد و باعث درمان بهتر سکته مغزی می شود. در این مقاله آموختیم که چه چیز هایی برای سکته مغزی مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ