کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان با هدف بازگشت حرکت به اندام ها و توانایی انجام دادن فعالیت های روزمره به طور مستقل می باشد. در افراد بزرگسال انواع بیماری ها و مشکلات حرکتی می تواند باعث اختلالات حرکتی شود و مهم ترین الویت در اکثر افراد بزرگسال، به دست آوردن توانایی راه رفتن به صورت مستقل می باشد و الویت بعدی در کاردرمانی بزرگسالان حرکت دست و انگشتان می باشد.

انواع بیماری ها باعث مشکلات جسمی حرکتی در بزرگسالان می شود، از مهم ترین دلایل مشکلات حرکتی بزرگسالان می توان به بیماری هایی از قبیل، سکته مغزی، پارکینسون، ام اس، ضایعات نخاعی، بیماری های مربوط به تحلیل عضلانی و… اشاره کرد. از بین این بیماری های ذکر شده، درصد بالایی از بزرگسالان به دلیل سکته مغزی دچار مشکلات حرکتی می شوند. متاسفانه در جوامع امروزی آمار سکته مغزی بسیار افزایش پیدا کرده است و در بین بیماران سکته مغزی افراد جوانتر نیز دیده می شوند. در جوامع امروزی به دلیل سبک زندگی ناسالم، آلودگی هوا، رژیم غذایی ناسالم و فشارهای روانی و عدم تحرک کافی، آمار سکته مغزی رو به افزایش می باشد.

برای درمان مشکلات حرکتی و برای ایجاد توانایی راه رفتن در افراد بزرگسال، کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان بهترین گزینه می باشد و نتیجه ی بسیار مطلوبی را برای افراد با بیماری های جسمانی مختلف دارد. کاردرمانی در بزرگسالان شامل تمرینات تخصصی و مدالیته های درمانی دستی و ورزش های مخصوص می باشد تا مشکلات حرکتی و عملکردی اندام ها را بهبود بخشد. افراد بزرگسال به کمک کاردرمانی توانایی های جسمی و حرکتی خود  را بهبود می بخشند و می توانند کارهای روزمره خود را به طور مستقل انجام دهند و در انجام امور شخصی دچار استقلال عملکردی شوند.

کاردرمانی در منزل برای بیمار سکته مغزی

مزیت های کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان به صورت تخصصی به درمان مشکلات حرکتی و عملکردی می پردازد و در سریع ترین زمان ممکن محدودیت های حرکتی و مشکلات راه رفتن را درمان می کند. در زیر چند نمونه از مزیت های کاردرمانی را برایتان بیان کرده ایم.

  • درمان محدودیت های حرکتی اندام ها
  • کاهش اسپاسم و گرفتگی اندام ها
  • افزایش قدرت عضلانی
  • به دست آوردن مهارت نشستن و ایستادن
  • به دست آوردن مهارت راه رفتن به صورت مستقل
  • بازگشت حرکت دست و استفاده عملکردی از دست و انگشتان
  • توانایی انجام فعالیت های روزمره و کارهای شخصی
  • افزایش تعادل حین راه رفتن

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان بسته به شدت مشکلات حرکتی و دلایل این مشکلات و نوع بیماری ای که باعث این محدودیت های حرکتی شده است متفاوت می باشد و بسته به نیاز فرد، پلن ها و برنامه های درمانی چیده می شود. کاردرمانگر در جلسه ی اول و در مرحله ی ارزیابی بیمار، بسته به شدت مشکلات حرکتی و عملکردی برنامه های درمانی را می چیند و بسته به الویت های فرد درمان های کاردرمانی را انجام می دهد. به عنوان مثال در فردی که توانایی نشستن و ایستادن وجود دارد و فرد نمی تواند راه برود، الویت درمانی این می باشد که وی را به مرحله ی راه رفتن به صورت مستقل برسانیم و یا فردی که توانایی راه رفتن را دارد ولی توانایی استفاده ی کاربردی و عملکردی از دست را ندارد، الویت درمانی این می باشد که به کمک تمرینات کاردرمانی دست، حرکت دست را به مرحله ای برسانیم که فرد بتواند به صورت کاربردی از دست خود در انجام امور روزانه استفاده کند.

کاردرمانی در منزل برای بیمار سکته مغزی

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، اکثر افراد با مشکلات حرکتی و عملکردی، بیماران سکته مغزی می باشند و سکته مغزی اصلی ترین دلیل مشکلات جسمی و حرکتی در بزرگسالان می باشد. اکثر مراجعان کاردرمانی در منزل بزرگسالان را بیماران سکته مغزی شامل می شوند. مهم ترین درمان مشکلات حرکتی و راه رفتن در سکته مغزی، کاردرمانی سکته مغزی می باشد و بیماران سکته مغزی به کمک کاردرمانی توانایی های حرکتی و راه رفتن را به دست می آورند. به دلیل اینکه در روزهای اول سکته مغزی اکثر بیماران توانایی حرکت کردن و راه رفتن را ندارند و از این رو بردن این افراد به کلینیک توانبخشی سکته مغزی دشوار می باشد، دریافت خدمات درمانی در منزل بهترین گزینه می باشد تا بیماران سکته مغزی بتوانند توانایی های حرکتی و راه رفتن را به دست آورند.

شروع زود هنگام کاردرمانی سکته مغزی در منزل باعث می شود تا زمان طلایی درمان سکته مغزی از دست نرود و بیماران سکته مغزی بتوانند در سریع ترین زمان ممکن مشکلات  بعد از سکته مغزی را درمان کنند. در جلسات کاردرمانی در منزل برای بیمار سکته مغزی تمام مدالیته های درمانی مورد نیاز بیمار سکته مغزی انجام می شود تا در سریعترین زمان ممکن ناتوانی های ناشی از سکته مغزی درمان شود و بیمار سکته مغزی به فعالیت های عادی زندگی خود بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

مشاوره در واتس آپ